Airbus A320neo - statustråd

Re: Airbus 320neo - statustråd

Uten at man skal dra alle over én kam, så kan man likevel si at det jo er en naturlig grunn til at "premium economy" blir mer og mer populært; man får jo snart ei plass i vanlig turrist-klasse.
 
Re: Airbus 320neo - statustråd

Kjenner igjen mange argumentene fra åttitallet og innføring av Business Class .. Det var jo i utgangspunktet et premiumprudukt til økonomiklassepris.
 
Re: Airbus 320neo - statustråd

Så forøvrig i et intervju med Argentina-sjefen til norwegian at de nå planlegger å sette inn 235 seter inn i 321LR maskinene.
 
Re: Airbus 320neo - statustråd

A319neo med CFM motorer er nå sertifisert. For å slippe bygge en ny testmaskin, vil maskinen som ble brukt til denne sertifiseringen bygges om til å kunne få montert P&W motorer, slik at denne kombinasjonen også kan bli sertifisert mot slutten av 2019

https://www.flightglobal.com/news/a...o-get-gtf-powered-a319neo-certificate-454633/

Airbus is targeting certification for the Pratt & Whitney PW1100G-powered version of the A319neo by the end of 2019.
 
Re: Airbus 320neo - statustråd

IndiGo som er den største A320neo operatøren, med 65 maskiner i drift, har nå mottatt sin første av totalt 150 A321neo i bestilling. Med 232 seter (8 mindre enn maks godkjent) i en one class konfigurasjon så snakker vi har en svært lav setekostnad

https://www.flightglobal.com/news/articles/picture-indigo-takes-indias-first-a321neo-454707/

IndiGo took delivery of its first Airbus A321neo on 28 December, marking the first of the variant to be operated in India.


getasset.aspx


Eller gjøre NEO flåtene til IndiGo, Air India og GoAir at India i dag er landet med flest A320neo i drift
 
Re: Airbus 320neo - statustråd

Da har Wizzair tatt levering av den første av sine totalt 184 A321neo i ordre

Det er først og fremst de reduserte kostnadene de trekker frem som viktigste punkt og har ikke planer om å benytte deres fulle rekkevidde. Og med 239 seter blir det også mange seter å fordele kostnadene på

https://www.aviation24.be/airlines/wizz-air/wizz-air-takes-delivery-of-its-first-a321neo/

Wizz Air, the largest Central and Eastern European low-cost carrier, has taken delivery of its first of 184 A321neo aircraft on order at an event in Hamburg, with József Váradi, CEO Wizz Air and Christian Scherer, Airbus Chief Commercial Officer

1eee00c26a3f2047e410738a35e38a1f.jpg
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Vietnamesiske Bamboo Airways skal kjøpe 50 A321neo


https://www.reuters.com/article/uk-vietnam-bamboo-airways-idUKKCN1R91YN

Bamboo Airways will buy 50 Airbus A321Neo planes, its chairman Trinh Van Quyet said on Thursday, as the Vietnamese carrier expands and begins international flights.

The first of the planes will be delivered in 2022, Quyet told Reuters on phone. He declined to disclose the value of the deal, which was signed on Thursday.
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Etter at Avianca nå har kansellert sine 20 A319neo, er det bare 35 igjen i ordreboken: 30 til ukjente kunder (trolig kinesiske selskaper), 3 VIP og 2 til Air Cote D'Ivoire
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Airbus har fått langt flere kanselleriger, enn bestillinger i 1. Kvartal 2019.
 
Re: Norwegians Airbus A320neo flåte

Har du dokumentasjon på dette, eller var du med på forhandlingene?

Basert på data fra Airbus (alle modeller under ett) pr 31.12.2018 og 31.03.2019:

  • Pr 31/12-18 hadde de levert 11 763 fly, med 19 340 "total orders".
  • Pr 31/3-19 hadde de levert 11 925 fly, med 19 282 "total orders".

Ordereserven sank mao fra 7577 pr 31/12-18 til 7357 pr 31/3-19. Dette er en differanse på 220 fly, mens de i samme periode leverte 162.

Med forbehold om at jeg har regnet riktig på morgenkvisten så stemmer det vel da at de har hatt flere kanselleringer enn bestillinger. Tallene for A320-serien er slått sammen med A220-serien, og der ser vi at ordrereserven for de to typene i løpet av Q1/19 sank med 175 - mens de leverte 134 i samme periode.
 
Last edited:
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Første produksjonsmodellen av A319neo har hatt sin første flytur og skal snart leveres kunden i følge Airbus på LinkedIn. Dette er riktignok en A319neo ACJ så dermed en business jet

ba27259947982aa9ee5bed81fce7047d.jpg
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Første produksjonsmodellen av A319neo har hatt sin første flytur og skal snart leveres kunden i følge Airbus på LinkedIn. Dette er riktignok en A319neo ACJ så dermed en business jet

Og i går, 26 april, var denne maskinen ute på en test flight.

Flytid på 16 timer og 10 minutter er ikke så verst for en A319, selv om den var tom

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-avwg#204b1eac
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Air Transat har fått sin første NEO og dermed sin første av 15 A321LR. 199 seter så derfor noe kortere rekkevidde enn f.eks TAP. Men er for det planlagt brukt på enkelte korte transatlantiske ruter. Skal også erstatte deres 6 A310 som fortsatt er i flåten

https://www.flightglobal.com/news/a...transat-takes-first-of-15-a321lrs-fro-457954/

Air Transat has begun a key part of its fleet renewal programme with the delivery its first of 15 Airbus A321LRs.

getasset.aspx
 
Back
Top