• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airbus Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

Så hvor lang tid går det normalt mellom første flight til første levering til kunde på fly av denne typen?
 
CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

Solberg har selv erfaring med at det å sette i drift tidligere produksjonseksemplarer av en flymaskin kan være problematisk.
Han peker på hvordan SAS Commuter strevde med sine Dash 8 Q400 - også dette et fly fra Bombardier - som var belemret med mye tekniske problemer de første driftsårene.
– Dette var en flytype som ikke var ferdig utviklet da det ble levert. Det vil C-serien være, understreker han.
Noen som kan utdype dette? Vil C-serien være mer utprøvd eller bygge på mer kjente løsninger enn Q400 i sin tid gjorde?
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

Hvor mange fly kan de ha behov for?, de har jo over 500 fly i bestilling allerede.

Indonesia strekker seg ganske godt utover der nede i Sørøst-Asia... Og det bor ikke så rent få der nede heller.
 
Back
Top