AirBaltic skifter handlingselskap?

Whatever

ScanFlyer Blue
Har vært i BGO hele denne uken og besøkt en kompis. Denne kompisen kjenner en som jobber i Widerøe handling på Flesland. Og siden vi begge er intressert i luftfart så kom vi på snakk og da nevnte han at airBaltic skulle skifte handlingselskap. Noen som vet noe om dette?

noen som kjenner grunnen for byttet? Er det kvaliteten de er misfornøyd med, eller er det pris som fått dem til å bytte?

Synes det er rart at de skifter - men Norport er billige, så jeg regner med at det er pris som er grunnen. Norport har mange svært unge og uerfarne handlingagenter, men får de god opplæring, blir nok airBaltic fornøyd. Da må imidlertid Norport lære seg hva et EuroBonus-kort er, samt forskjellen på Business Class og Economy Class.

Blir det forandringer på Gardermoen?

Det jeg vet fra OSL er nesten kun et rykte men jeg tror det stemmer. Etter hva jeg har hørt så vurderte de å gå over til Servisair. Men AirBaltic krevde en garanti at Servisair ville være der de neste 3 årene. Den garantien kunne ikke Servisair gi og dermed blir AirBaltic der de er nå.

Ikke hørt noe om at AirBaltic forsvinner fra WF på OSL. Det er jo tross alt et SAS Group-selskap, så er jo litt ille at de velger bort WF/SGS på BGO.

Forøvrig ikke akkurat min favoritt å jobbe med, men for all del.

Er det Norport de skal skifte til? Merkelig i og med at airbaltic er et SAS selskap. Trudde SAS og partnere bare brukte SGS/WF.

Skal vi krisemaksimere er det jo første skritt på veien mot at SAS velger noen andre enn SGS...

Hørte noen i Norport Stavanger som sa at AirBaltic er på vei til de på SVG/BGO, men ingen i WF hadde hørt dette.

Last edited:
Hørte noen i Norport Stavanger som sa at AirBaltic er på vei til de på SVG/BGO, men ingen i WF hadde hørt dette.

med andre ord alt er normalt i denne bransjen.....rykter rykter og atter rykter...noen sanne, noen usanne

blir spennende å se, men er jo ille hvis man innefor SAS gruppen ikke kan holde pengene i familien, men jaja...

Dette er rykter og atter rykter, BT har vært ute å hentet priser fra handlingselskapene, de har altså ikke gått over til noe annen agent. Nå må dere slutte å spekulere på rykter, blir bare rot av det

Da er dette offentlig så da åpner jeg kjeften min. Har sittet stille og rolig og følgt med på denne tråden.

Air Baltic

Air Baltic har valgt Norport som sin samarbeidspartner i Stavanger og Bergen. Vi er stolt og takknemlig for kontrakten, og gleder oss til å ta hånd om passasjerene imellom Riga og våre to vestlands byer. Ut fra Riga har Air Baltic et stort nettverk med 46 destinasjoner.

http://norporthandling.com/
På AN-124 bildet på forsiden har du faktisk undertegnede.

går vel ikke lenge før baltic har kansellerte avganger fra svg da... årsak_: DAMA :-)
Norport har god tradisjon for å ødelegge fly...

Hehe like morsomt hver gang. Hver gang det er snakk om Norport kommer en bitter SGS stuer på banen og fyrer ut et utsagn som overhode ikke stemmer.

Back