Air Nostrum skal fly for SAS

Trdfly

Moderator
Medlem
Air Nostrum skal fly med CRJ900 fast på ruten mellom Trondheim og København. Dette fra kveldsavgangen søndag 3. Januar, noe som tyder på at flyet fra Cimber A/S som egentlig flyver ruten er det som skal fly til Tallinn etter at Air Nostrum skal fly den frem til 1. Januar.

MERK: Air Nostrum skal også fly for SAS på den nye ruten mellom Københan og Tallinn - http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=135113

Om det er andre ruter som vil bli operert av Air Nostrum har jeg ikke sjekket..

Så SAS regner tydeligvis fortsatt med og være short på CRJ kapasitet fremover. Denne gangen bidrer i det minste Nostrum med en CRJ-900, istedet de hauggamle CRJ-200 SAS/Cimber leide av dem sist

Nå ser det ut til at SAS skal bruke dem på ruten til Tallinn frem til slutten av mars, og derfor ikke Værnes, Flesland og noen destinasjoner til...

Ser ut som de skal fly GDN også..... :)
Jeg fløy med Air Nostrum t/r fra CPH til GDN forrige helg.
Fantastisk dårlig engelsk på de spanske (???) bestemte senioritas i kabinen. Elles greit 900 som så litt slitt ut....

Nå kommer CR9'en tilbake i Iberia farger for å fly for SK fra i morgen.

Vil vel anta det. Trodde Crj basen var der. Men ikke sikker på hvilke ruter eller hvor den skal fly

Men hva mener du med ''tilbake'' - EC-JZV har jo fløyet fra CPH hele tiden ...

EDIT: Ser det har kommet en til CRJ900(EC-JTS, IB cs) i tillegg til EC-JZV, så det var slik du mente det ja ;)

Last edited:
SAS in summer 2016 season is expanding CRJ900 aircraft operation served by Air Nostrum, which extends to Stockholm. Planned Air Nostrum CRJ900 aircraft operation for SAS in S16 as follow.
Regular operation throughout summer 2016 (* Air Nostrum CRJ900 does not operate this route from late-June to mid-August):
Copenhagen – Amsterdam*
Copenhagen – Bergen
Copenhagen – Gdansk
Copenhagen – Tallinn
Copenhagen – Vilnius
Stockholm – Hamburg
Stockholm – Malmo
Selected operation in April and May 2016, excluding one-off flights:
Stockholm – Billund
Stockholm – Helsinki
Stockholm – Ronneby
Stockholm – Tampere
Stockholm – Turku
Stockholm – Umea
Stockholm – Vilnius
Selected operation from late-June to mid-August 2016:
Copenhagen – Biarritz
Copenhagen – Birmingham
Copenhagen – Brussels
Copenhagen – Bucharest
Copenhagen – Geneva
Copenhagen – Gothenburg
Copenhagen – Munich
http://airlineroute.net/2016/03/24/sk-ywcr9-s16/

Da har de henta inn et tredje fly ... EC-JTT + EC-JZV og EC-JTS.
Dette for å fylle opp etter Estonian Airs konkurs, OY-KFC krasj på CPH og pilotmangel i Cimber A/S.

S5-AAV fløy ABZ-SVG idag, i helhvite farger
Hvor lenge skal denne være innleid ?

Det er reserveflyet til CityJet og har ikke noe med Air Nostrum og gjøre. Er vel trolig den neste CRJen som er noen dager forsinket?

Da har de henta inn et tredje fly ... EC-JTT + EC-JZV og EC-JTS.
Dette for å fylle opp etter Estonian Airs konkurs, OY-KFC krasj på CPH og pilotmangel i Cimber A/S.

OYKFC Krasj ??? ifm med luftfart er et krasj en fatal ulykke....dette var en incident....men måske krasj betyder noget andet på norsk ??

Hilsen Ole

OYKFC Krasj ??? ifm med luftfart er et krasj en fatal ulykke....dette var en incident....men måske krasj betyder noget andet på norsk ??

Hilsen Ole

Kræsj er et typisk norsk sekkebegrep, "jeg kræsjet med postkassestativet til naboen", på dansk en typisk incident, på norsk en kræsj.
Jeg kan også kræsje bilen min inn i en fjellvegg og kondemnere den..

Om du i Norge har hatt en icident, så høres det nesten litt "forfinet" ut, eller at det er litt ironi/humor.. (Jeg hadde en aldri så liten incident med din nye bil..)

Forståelig?

Hilsen Ole

I Norge bruker vi til og med krasj om å slenge seg ned på sofaen for å se på TV, så det favner mye bredere her.

Air Nostrum for SAS

Reiste med Air Nostrum BGO-CPH i går kveld.
Satt på 1A og har ingen ting å klage over når det gjelder service. De to jentene snakket godt engelsk og var oppmerksomme.

Stusset litt når den spanske kapteinen før landing takket passasjerene for at de hadde valgt å fly med Scandinavian AIRWAYS :-)

Back