Air Nostrum skal fly for SAS

Helt forskjellig erfaring her.

Flydde med de på CPH-VNO-CPH og det var helt forferdelig (sammenlignet med SAS sine andre CRJ operatører)
1st segment var i Plus. Meget meget dårlig engelske kunnskaper av besetningen og dårlig service (sikkert en del pga språket; for eks "and drink?" Selv om en litt mer åpent oppførsel hadde hjulpet). Veldig utslitt og sliten kabin. Helt uforståelig annonser fra både purser og kaptein.
2nd segment i Go. Bedre engelsk for en av damene. Service helt OK, men måtte forklare at jeg hadde Diamant kortet. Samme dårlig kabin, og kaptein også sa SAS Airways...
All in all, gjør dette at dersom mulig (pris og tidsmessig) hadde jeg prøvd å velge aktiv Cimber eller Cityjet fremfor Air Nostrum.
 
Litt sånn Hotell i Særklasse spansk med Air Nostrum, herlig sydenfølese :lol: skjønte lite av hva vertinnene sa og kapteinen var bare å glemme. De meldingene til cc, som innta seter før landing etc var på spansk.
 
Noen som klarer se hvor lenge de skal fly for SAS? SAS mangler jo fortsatt er CRJ i CPH på ubestemt tid og det virker som de strengt tatt ikke hadde kapasiteten da de kastet seg inn på CPH-TLL og OSL-TLL i vinter. Nå faller jo riktignok trafikken litt når vintersesongen starter, så mulig SAS har nok kapasitet da?
 
Litt sånn Hotell i Særklasse spansk med Air Nostrum, herlig sydenfølese :lol: skjønte lite av hva vertinnene sa og kapteinen var bare å glemme. De meldingene til cc, som innta seter før landing etc var på spansk.

En liten anekdote i forbindelse med Air Nostrum og SAS, fløy med AN fra MUC til CPH i sommer, skjønte ikke et kvidder av det som ble sagt over anlegget. Lærte litt spansk i marinen (av alle steder) og prøvde meg på en bestilling av kaldt og varmt fludium på det som jeg oppfatter som knakende god spansk. Dama som serverer skjønner ikke et kvidder spansk da hun ikke er fra Spania... Åssen de snakkers seg imellom når engelsken er så dårlig skjønner ikke jeg :)
 
En liten anekdote i forbindelse med Air Nostrum og SAS, fløy med AN fra MUC til CPH i sommer, skjønte ikke et kvidder av det som ble sagt over anlegget. Lærte litt spansk i marinen (av alle steder) og prøvde meg på en bestilling av kaldt og varmt fludium på det som jeg oppfatter som knakende god spansk. Dama som serverer skjønner ikke et kvidder spansk da hun ikke er fra Spania... Åssen de snakkers seg imellom når engelsken er så dårlig skjønner ikke jeg :)

Hadde mye det samme problemet på CPH-TLL i august. All kommunikasjon var på spanglish(?), med det resultat at ingen skjønte noe.
Men vi kom frem, så det gikk jo bra :)
 
Hadde mye det samme problemet på CPH-TLL i august. All kommunikasjon var på spanglish(?), med det resultat at ingen skjønte noe.
Men vi kom frem, så det gikk jo bra :)

Godt at det gikk bra. Slikt har jo vært fremholdt som en seriøs sikkerhetsrisiko i andre selskaper.;)
 
Ser ut som Air Nostrum har byttet maskinen som fly for SAS. EC-JZS har tatt over for EC-JZV. Begge CRJ-900. Aner ikke om den nye er i Iberia eller SAS-hybrid farger
 
Aner ikke om det er i tillegg eller istedet for den ene CRJ-900 som Air Nostrum operer på sånn ca fast basis for SAS, men deler av sommersesongen 2018 skal de fly en CRJ-1000 for SAS ut fra CPH
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Lurer på om det er en fabrikkny CRJ1000 SAS skal lease fra Air Nostrum...? Og om det blir langvarig lease. Må prøve å få en tur med den :-)

Croatian Airlines leaset vel to nye med hybridfarger Croatian/Iberia men de er levert tilbake til Air Nostrum nå. Binter leaser to som kom i Binter-farger rett fra fabrikken, så de skal være der en stund.
 
Noen som har hørt om SAS har gått bort fra CRJ-1000 innleien? Ifm hobbymessen i AMS i februar prøvde jeg å bestille billett med den CPH-AMS 24 feb, men så at den flighten var blitt endret til en -900. Den var også borte fra Gdansk- og Vilnius-rutene der den skulle fly opptil flere ganger om dagen.
 
Noen som har hørt om SAS har gått bort fra CRJ-1000 innleien? Ifm hobbymessen i AMS i februar prøvde jeg å bestille billett med den CPH-AMS 24 feb, men så at den flighten var blitt endret til en -900. Den var også borte fra Gdansk- og Vilnius-rutene der den skulle fly opptil flere ganger om dagen.



Mulig de har endret litt, og disse ruteplanene er jo gjerne litt tentative. Men jeg finner fortsatt avganger med den. F.eks CPH-AMS en måned senere, 24/3

e8310d9d92a1e0339ebce4f87b014149.jpg
 
OK, takk for svar, får holde et øye på den. Det var jo også bare et fåtall dager den var satt opp på AMS i utgangspunktet.
 
Back
Top