Air India på udkig efter ny Europe-Hub - CPH med i kapløbet?

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Re: Air India på udkig efter ny Europe-Hub - CPH med i kapløbet?

Nei, slikt må jo godkjennes i statsråd og lignende organer, og ingen politiker verdt saltet i maten lar sjansen gå fra seg til å involvere seg i slike saker. Man får jo innimellom fine turer for å forhandle om slikt .. ;)

Han skal da vitterlig ikke snakke med noen i Air India. Han skal snakke med den indiske transport/samferdselsminister.
"Ministeren rejser i starten af april til Indien for at forhandle med sin indiske kollega "

Han skal da vitterlig ikke snakke med noen i Air India. Han skal snakke med den indiske transport/samferdselsminister.
"Ministeren rejser i starten af april til Indien for at forhandle med sin indiske kollega "

Da har jeg misforstått. Da er det intet nytt under solen.... :)

Nå skal de visstnok ha landet i Dublin .... hvis dette er riktig.

http://boardingarea.com/blogs/flyingwithfish/

Where has Air India decided to look for its new hub? Dublin, Ireland. Dublin Airport has been revitalized, having just opened its new Terminal 2 on the 19th of November 2010; just days after Air India closed its hub in Frankfurt. Terminal 2 is a modern 810,000 square foot facility, capable of handling upwards of 15,000,000 passengers annually and another pier to be built further adding more capacity. Additionally, Dublin can offer US Immigrations & Customs pre-clearance into the United States, allowing passengers to arrive as “domestic passengers.” Financially Dublin Airport offers some of the lowest costs for airlines operating in Europe.

Undrer mig egentlig over, at de ikke bare bruger Delhi som hub?

Men uanset hvad, Dublin er næppe optimal hvis man vil have forbindelser ud i Europa, her er København da bedre. Omvendt kan kapacitet vist også spille ind ;)

Selv undrer jeg mig over, at Brussels ikke nævnes i den her sammenhæng. SA-hub med god forbindelse i Europa, nem adgang til vigtige byer osv.

Lars

Undrer mig egentlig over, at de ikke bare bruger Delhi som hub?

Men uanset hvad, Dublin er næppe optimal hvis man vil have forbindelser ud i Europa, her er København da bedre. Omvendt kan kapacitet vist også spille ind ;)

Selv undrer jeg mig over, at Brussels ikke nævnes i den her sammenhæng. SA-hub med god forbindelse i Europa, nem adgang til vigtige byer osv.

Lars

Men Jet Airways bruger vel netop BRU som hub?

Hadde ikke Jet Airways noen slags samarbeid med SA, der de landet på BRU på vei over dammen, med mulighet for billetsalg f. eks. OSL-BRU-YYZ?

Nå skal de visstnok ha landet i Dublin .... hvis dette er riktig.

http://boardingarea.com/blogs/flyingwithfish/

Dublin er en af kandidaterne, som også er ganske ivrige efter at få tiltrukket Air India. Favoritfeltet skulle efter sigende bestå af Dublin, Birmingham, Barcelona og København. Jeg tror aldrig Air India får taget en beslutning omkring dette, men der er ingen tvivl om at CPH mener at der foreligger en fornuftigt chance og sandsynlighed for at man kan vinde denne aftale - ellers var der ikke blevet taget initiativ til at lade ministeren drøfte dette med sin indiske kollega.

Men Jet Airways bruger vel netop BRU som hub?

Ja og derfor er BRU ikke for nuværende en mulighed for Air India. Rygterne går dog på at at Jet Airways overvejer at flytte deres hub fra BRU til Milano MXP, såfremt de bliver medlem af Skyteam som meget tyder på.

Dublin er en af kandidaterne, som også er ganske ivrige efter at få tiltrukket Air India. Favoritfeltet skulle efter sigende bestå af Dublin, Birmingham, Barcelona og København. Jeg tror aldrig Air India får taget en beslutning omkring dette, men der er ingen tvivl om at CPH mener at der foreligger en fornuftigt chance og sandsynlighed for at man kan vinde denne aftale - ellers var der ikke blevet taget initiativ til at lade ministeren drøfte dette med sin indiske kollega.
Men man skulle vel forlænge D-fingeren, hvis der skulle være plads til 4-5 ekstra AI fly dagligt? De ville sel skulle være der samtidigt?

Men man skulle vel forlænge D-fingeren, hvis der skulle være plads til 4-5 ekstra AI fly dagligt? De ville sel skulle være der samtidigt?

Ja, og her ville det for CPH vel være optimalt om de kunne gøre det midt om natten? Der er fingeren vel så godt som ledig. For transitrejsende kan det være lige gyldigt hvad den lokale tid er når de skal skifte fly. Er dog mindre optimalt mht. transfer fra Europa.

Lars

Back