Air India med ruter til ARN og CPH

Re: Rygte: Air India til CPH

Ah, har ikke fått med meg de artiklene.

Men tror nok likevel at min påstand er riktig for det store flertallet, selv om "flere" nå tydeligvis velger eco+ og biz. Finner dog ikke noen referanse til å underbygge det akkurat nå.

Det er nok sant. Det er forskjell på norske feriereisende som drar til Alanya og Las Palmas o.l (som tross alt er flertallet og som kanskje i større grad er opptatt av pris) enn de som drar til mer fjerne himmelstrøk som kanskje har større budsjetter og også skal sitte mange timer i et fly.

Scandinavian countries i flertal kan selvfølgelig være en fejl, men lad os da håbe på i hvert fald én :)

Det har alltid vært mye prat i og rundt Air India, men vi får håpe det kommer.

Espen

Kan det være at den indiske staten har valgt bort Jet Airways, og heller sett på Air India som en mulig aktør på en Oslo-rute? I og med at Air India er statseid, så er jo dette det mest naturlige alternativet vil jeg tro?

Er det virkelig marked for en direkterute mellom Oslo og India?
Jeg ville gjettet at ARN eller CPH er mer sannsynlige destinasjoner, og pga India sitt stadige betente forhold til Danmark, så holder jeg en knapp på ARN dersom en av de tre hovedstedene skal få Air India på rutekartet.

Og vinderen er....

"Plans are being drawn to introduce a Delhi-Madrid and a Delhi-Copenhagen service, with the induction of Boeing 787 aircraft later this year. The strategy is to operate on routes that do not have a direct service from India, as this offers better yields."

http://wap.business-standard.com/ar...rs-on-promotional-schemes-116062901344_1.html

Det er selvfølgelig ikke det samme som at ruten er endeligt bekræftet, men lyder i hvert fald som om, at det er CPH, der er den skandinaviske linje, der vurderes.

Flygtorget.se melder følgende ud i en nyhedsartikel:

"Men nu har den indiske ambassadören i Danmark lovat att Air India under våren 2017 ska starta en linje mellan Köpenhamn och den indiska huvudstaden. Den ska sedan på sikt följas av en linje till Stockholm. Det skedde under ett möte med danska resebyråer nyligen. "

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11800

Vi har før snakket om hjemmesidens pålidelighed, men i den forbindelse omhandlede det sidens forum, som nok må betegnes som svært upålidelig. Denne historie kommer dog fra hjemmesiden selv, hvorved jeg regner med, at den har lidt mere "kød" på sig.

TILFØJELSE: Link til oprindelig artikel:

http://www.ttoscandinavia.com/direct-flights-from-india-to-cph/

Den oprindelige artikel skriver at Stockholm vil blive "overvejet".

Last edited:

Flygtorget.se melder følgende ud i en nyhedsartikel:

"Men nu har den indiske ambassadören i Danmark lovat att Air India under våren 2017 ska starta en linje mellan Köpenhamn och den indiska huvudstaden. Den ska sedan på sikt följas av en linje till Stockholm. Det skedde under ett möte med danska resebyråer nyligen. "

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11800

Vi har før snakket om hjemmesidens pålidelighed, men i den forbindelse omhandlede det sidens forum, som nok må betegnes som svært upålidelig. Denne historie kommer dog fra hjemmesiden selv, hvorved jeg regner med, at den har lidt mere "kød" på sig.

TILFØJELSE: Link til oprindelig artikel:

http://www.ttoscandinavia.com/direct-flights-from-india-to-cph/

Den oprindelige artikel skriver at Stockholm vil blive "overvejet".

Jeg er med en gang skeptisk dersom det er politikk/ambassaden som er i føringen (ref JetAirways og rute til OSL). Men når det er sagt så er det stor sannsynlighet for at de ender på CPH snart.

Jeg er med en gang skeptisk dersom det er politikk/ambassaden som er i føringen (ref JetAirways og rute til OSL). Men når det er sagt så er det stor sannsynlighet for at de ender på CPH snart.

I artiklen nævnes disse tal:

Later, Stockholm will be considered,” said the ambassador.

The only route now between the North and India is from Helsinki where Finnair flies three times a week to Delhi.

Sweden is the Scandinavian country, which has by far the most visitors to India. The numbers say. Arrivals in 2015:

Sweden 42.621

Denmark 24.073

Norway 19757

Finland 18.129

Why wouldn't they consider Stockholm first?

I do recognise that many Swedes in the south of course use CPH as their starting point, so of course the numbers alone doesn't say it all.

I artiklen nævnes disse tal:

Why wouldn't they consider Stockholm first?

I do recognise that many Swedes in the south of course use CPH as their starting point, so of course the numbers alone doesn't say it all.
Mon ikke at CPH har bedre feed fra NO, SE og DK, samt fx Tyskland og Polen, end ARN har?

Mon ikke at CPH har bedre feed fra NO, SE og DK, samt fx Tyskland og Polen, end ARN har?

Men skillnaden mellan passagerarunderlagen är ju så pass stor att det borde tala till ARNs fördel kan man tycka. Men det är förstås fler faktorer med i bilden.

Men skillnaden mellan passagerarunderlagen är ju så pass stor att det borde tala till ARNs fördel kan man tycka. Men det är förstås fler faktorer med i bilden.

Hmmm. En direkte rute er selvfølgelig altid bedre end at skulle skifte fly et sted, men måske vurderer Air India, at Finnairs produkt fra Arlanda via Helsingfors er en for stor konkurrent? Finnair er jo vældig stærke på Asien i det svenske marked.

Back