Standby.dk skriver, at Air India starter op på CPH efter sommerferien:
http://www.standby.dk/air-india-rygtes-paa-vej-til-koebenhavn/
http://www.standby.dk/air-india-rygtes-paa-vej-til-koebenhavn/
Danmark og Indien er jo ikke "verdens bedste" venner for tiden..
Det skulle være utrolig besværligt for danske statsborgere at få visum til Indien.
De skyldes en disput, hvor Indien ønsker en dansk statsborger udleveret og retsforfulgt.
Det skyldes mistanke om en våbennedkastning for snart mange år siden.
At Indien ønsker direkte flyforbindelse til Danmark, kan virke besynderligt, men man skal jo aldrig sige aldrig....
(hvis Air India ender med at blive endeligt optaget).
Hurra for det, hvis en i tillegg får nye visaregler slik at en kan unngå å krabbe inn i ambassaden i Oslo med et fårete begging smile.. Og komme tilbake noen dager senere.... Har forlengst bestemt meg for å unngå India inntil en kan slippe den ambassaden...![]()
Var det ikke snakk om at Air India skulle bruke CPH som "mellomstasjon" mot USA slik SIA gjør SIN-FRA-JFK?
Var det ikke snakk om at Air India skulle bruke CPH som "mellomstasjon" mot USA slik SIA gjør SIN-FRA-JFK?
Ja. Eller Dublin. Eller Brussel. Eller hvordetnåvar. Ledelsen i AI har en lang og god tradisjon med å komme med tøys og visvas. Jeg har hatt personlig kontakt med en del av disse folka i min forrige jobb .. huttetu .. nevermore.
Danmark og Indien er jo ikke "verdens bedste" venner for tiden..
Det skulle være utrolig besværligt for danske statsborgere at få visum til Indien.
De skyldes en disput, hvor Indien ønsker en dansk statsborger udleveret og retsforfulgt.
Det skyldes mistanke om en våbennedkastning for snart mange år siden.
At Indien ønsker direkte flyforbindelse til Danmark, kan virke besynderligt, men man skal jo aldrig sige aldrig....
Hilsen Ole
Der er i øjeblikket ingen direkte ruter mellem København og Indien, og en rute til Indien er derfor også en af de ruter som står højest på ønskelisten hos Københavns Lufthavn.
Meget tyder da også på at Københavns Lufthavn får dette ønske opfyldt inden for den nærmeste fremtid, da Air India er langt med planerne om at åbne en direkte rute fra Delhi til København. Dette oplyste bestyrelsesformanden og administrerende direktør for Air India, Rohit Nandan, til den store indiske erhversavis Mint i forbindelse med optagelsesceremonien af Air India i Star Alliance.
Jeg sliter med å se levedyktigheten til Air India fra Skandinavia.
Med et begrenset O&D marked som ikke er spesielt kjent for høy yield, må nødvendig vis denne ruten basere seg på transfer. Transfer fra et nedslags område hvor de største mate markedene er teppebombet med Emirates, Qatar og Turkish som er store på India med et godt produkt, høy frekvens og lave priser. Dessuten har Air India, da også etter egne erfaringer, et produkt som overhode ikke står i forhold til disse tre. Jeg er redd for at STAR logoen ikke vil hjelpe mye for Air India i Skandinavia.
Selv med World Connected sine gode støtte ordninger, ser jeg få suksess faktorer for Air India i Skandinavia.
- Ny visa-on-arrival-ordning fra november, som letter adgangen til Indien.
QUOTE]
Også for danskere?? Tvivler, sidst jeg hørte kun for svenskere og nordmænd.
Fordi vi ikke vil udlevere terroristen Niels Holck tvivler jeg stærkt på at vi er "in the good books". Sådan føles det i hvert fald når man ankommer til Indien.
- Ny visa-on-arrival-ordning fra november, som letter adgangen til Indien.
QUOTE]
Også for danskere?? Tvivler, sidst jeg hørte kun for svenskere og nordmænd.
Fordi vi ikke vil udlevere terroristen Niels Holck tvivler jeg stærkt på at vi er "in the good books". Sådan føles det i hvert fald når man ankommer til Indien.
Der er ikke tegn på, at det ikke bliver for danskere. Indtil videre gælder ordningen for 12 lande og det er tanken, at den skal udvides op til 180 lande.
»Vores største udfordring er at blive ved med at skabe vækst. Vi er langt større, end vores land berettiger os til. Det gør, at vi skal skabe fremgang via transfertrafik. Det kommer ikke af sig selv at være et godt hub. Vi skal sikre os, at vi bevarer vores konkurrencedygtighed som knudepunkt. Det skal vi blandt andet gøre ved at være attraktive rent prismæssigt,« siger Thomas Woldbye.
»Alternativet er skræmmende. Eksempelvis har en lufthavn som Hamburg et befolkningsgrundlag på ti millioner, men den har kun et passagertal på 15 millioner. Vi skulle gerne komme op på mellem 23 og 24 millioner,« siger Thomas Woldbye.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.