Air France starter direkterute SVG-CDG -> Legges ned Okt 2015

Re: Air France starter direkterute SVG-CDG

Her ennå ikke sett noen bilder her på forumet av AF på Sola. Eller er der en tråd med noe i?

Her ennå ikke sett noen bilder her på forumet av AF på Sola. Eller er der en tråd med noe i?

Jeg så hvertfall en liten sak fra HOP som landa fra øst i går, så ruta er der den :-)

Re: HOP! ruten, Stavanger - Paris - Status?

Hei! Sitter i Frankfurt Airport i Lufthansa loungen nå. Fløy med Lufthansa med morgenflyet fra SVG idag. Flyet går samtidig som Air France sitt morgenfly. Ved boarding til AF flyet så det ut som at det var godt belegg. Min gjetning er at det var sikkert 60-70 personer som kom seg ombord Air France sitt morgenfly idag.

Last edited:
Re: HOP! ruten, Stavanger - Paris - Status?

Ved boarding til AF flyet så det ut som at det var godt belegg. Min gjetning er at det var sikkert 60-70 personer som kom seg ombord Air France sitt morgenfly idag.

Det er vel litt tidlig å etterlyse suksess så kort tid etter oppstart.

Hvis det allerede nå er såpass godt belegg er det uansett et godt tegn. 60-70 pax på en 76-seters E175 tilsvarer et belegg på 80-90 %. Dog hadde det nok vært interessant å se belegget på hverdager hvor yield nok er betydelig høyere.

Hvordan er forøvrig setekostnaden for en E175 sammenlignet med E190 eller A320 på samme rute?

I midtuken ligger det normalt sett rundt 30-40 pax. Hvor mye som er godt betalende biz/eco vett jeg ikke. Men ser jo tendensen hos både AF og KLM med en sterk økning in mot helga, og med godt belegg inn gjerne mandag og tirsdags morgen, hvor det er betydelig mindre ut. Men som nevnt, alt for tidlig å slå fast noe enda, men ruta er nok liv laga :)

Uten at jeg kan si for mye hva som står på Avinor sitt intranett kan jeg si at ruten har fått en bra start.

Uansett. Så tar det sin tid å bygge opp og øke antall pax på direkteruten mellom Svg og Cdg. Kommer nok til å gå bra. Da spørs det om de noengang kommer til å sette inn et større fly. De har ihvertfall ikke gjort det med rutene til OSL og GOT.

Uansett. Så tar det sin tid å bygge opp og øke antall pax på direkteruten mellom Svg og Cdg. Kommer nok til å gå bra. Da spørs det om de noengang kommer til å sette inn et større fly. De har ihvertfall ikke gjort det med rutene til OSL og GOT.

Det kan da umulig være noe poeng å sette inn større fly.
Det viktigste er at det er et marked der selskapet har materiell å sette inn for å betjene markedet og samtidig tjene penger.
Hvorvidt mang bruker en 10-seter,30seter,50seter, 70seters maskin har jo ingen betydning så lenge vi som bor i området har tilgang til ruten og denne viser seg levedyktig.

Ser at ruten går i dag med E190, er det noen som vet om den har gått med E190 istedenfor E170 mye? Tyder på godt belegg da...

Ser at ruten går i dag med E190, er det noen som vet om den har gått med E190 istedenfor E170 mye? Tyder på godt belegg da...

Er jo snart skoleferie og sikkert mange som tjuvstarter så markedet er sikkert nermest umettelig i disse dager fra Norge.

AF har satt inn E-190 de gangene det er utfartsdager og ved et par andre anledninger. Belegget ser bra ut såpass kan jeg si, men om AF tjener penger vites jo ikke. Men har lest på intranettet at AF er fornøyd med starten.

Noen som vet om denne ruten tar passasjerer fra KLM? Har lagt merke til at KLM har brukt lite 738 på SVG i det siste, og mye E190 og F70. Air France derimot er av og til innom med E190.

KLM bruker 737 på 2 av avgangene og det gjorde de også før AF startet opp.

Back