Air France KLM byr på Alitalia

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Air France KLM byr på Alitalia

Det en del europeiske politikere jeg tror er meget seriøse, for eksempel Angela Merkel, Tarja Halonen, Tony Blair og kanskje også Jens Stoltenberg. Berlusconi, derimot, har vel mer dyrket et image som politisk klovn.

Selvfølgelig kan han ha et tricks på lager, de fleste klovner har jo det, men jeg vil gjerne se det trikset før jeg tror det finnes.

Får håpe de klarer å holde seg på vingene en stund til...jeg skal nemlig på ferie i juni og skal fly 3 leg med AZ. Kjøpte billettene på wideroe.no. Hvor står jeg hvis selskapet går under, booker WF om billettene?

Take Off - Daily

SAS til angreb mod den italienske regering

SAS har sammen med fem andre europæiske flyselskaber anmeldt den italienske regering til EU's transportkommission for brud på reglerne om fri konkurrence.
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=16765

Det skriver Sunday Telegraph.

Det er den italienske regerings støtte til det nødlidende italienske flyselskab Alitalia, der har vakt harme hos SAS. Det skandinaviske selskab har derfor sammen med British Airways, Virgin Atlantic, Finnair, spanske Iberia og portugisiske Tap skrevet et klagebrev.

Air France og KLM trak sig fra at redde Alitalia via et købstilbud, og derefter gik den italienske regering for nylig ind og støttede Alitalia med et lån på mere end 2,2 milliarder kroner.

Ifølge de seks flyselskaber taber Alitalia 10,5 millioner kroner om dagen.

Hos SAS bekræftes brevet af Hans Ollongren, der er ansvarlig for det skandinaviske flyselskabs luftfartspolitiske kontakter.

”Vi har siden slutningen af 1990'erne set, hvordan den italienske stat går ind med forskellige typer af støtte til Alitalia, og det forvrider konkurrencen,” siger Hans Ollongren.

Back