• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Canada-facelift!

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
30/09-04 kom Air Canada seg ut av Chapter 11, og den 19/10-04 vil selskapet presentere sitt nye utseende, både på flyene og uniformer.

Endelig skal den trauste kjempen få ansiktsløftning, gleder meg stort til å se det nye Air Canada!

Replying to Topic 'Air Canada-facelift!'

Jøss... :)
Skal bli gøy å se resultatet!

her er ett utkast.

http://forum.airpics.com/read.php?TID=25739

Spennende... Liker selv Jazz varianten meget godt. Kanskje det går i den retningen?

Grønt er ikke så verst :)

Forandring fryder! Og ganske frekk bruk av ekeløvet. Lurer bare på om de krangler like mye om behandling av flaggelementer i Canada også...? Og hva er det med den derre åpne "NASA"-'A'en?

Kremt, du mener vel Lønn, er ikke Eik, men Lønnetreet eller bladet som er Canada's nasjonal symbol. :sarc

Ja, lønneblad er det riktige. Her går det i lønnesirup i bøtter og spann. Nam nam...
Kanskje den A'en uten strek er ment som et steg mot innuit-språket også. Kan ihvertfall gi assosiasjoner den veien.

Jeg foretrekker lønnebladene til Jazz... Dette så mest ut som en datanerd av en tenåring sitt mesterverk...:)

Søren og - jeg vet da at der er lønn, men jeg hadde akkurat sittet og diskutert felling av en eik rett før jeg skrev posten...:hoho

Jaaa det var da egentlig ganske så fargerikt. Men jeg vet ikke om Grønt er fargen jeg asosierer Canada med.

Canadas dype grønne skoger.... hmm, i og for seg interessant (men dette er vel ingen som vet at DETTE er det rette, og ikke noe som en PhotoShop-nerd har laget selv?), men som EB hadde jeg gjerne sett Jazz-fargene på mainline-AC også. De er MYE stiligere enn dette

men strengt tatt, så er det ikke dette AC bør bruke pengene sine på nå. Passasjerene/kundene vil ikke forstå hvorfor et selskap som er praktisk talt konkurs, vil bruke en haug med penger for å fikse på utseendet. Passasjerene vil si, bruk penger på å fikse servicen først.
rj.jpg

Mange selskaper velger å fornye seg etter en slik prosess som Air Canada har vært og fremdeles er i... Vi nevner i fleng; United, USAirways, Continental, TWA og Northwest....

Jeg synes Air Canada hadde og kommer til å få en fin dekor. Liker at man benytter seg av Lønnebladet som egentlig sier ganske mye om hvor selskapet/flyet kommer fra....hadde liksom ikke blitt det samme om f.eks. SAS hadde satset på "korset" i de nordiske flaggene på samme måte.

Ikke si det... Hadde vært en fin advarsel til turister om at dette landet (gjelder jo mest Norge da) er styrt av en med spesiell interesse for kors!!!

ja men det er forhåpentligvis ikek så lenge igjen før det skjer endringer her til lands.

Finnair hadde jo 'korset' på halen da. Men korset er jo ikke det som er spesielt for skandinavia.

Back