• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Canada-facelift!

Replying to Topic 'Air Canada-facelift!'

tja, lønnebladene faller jo på høsten og da kommer også julemarsipanene så kanskje?
 
Replying to Topic 'Air Canada-facelift!'

Originally posted by EB


Mange selskaper velger å fornye seg etter en slik prosess som Air Canada har vært og fremdeles er i... Vi nevner i fleng; United, USAirways, Continental, TWA og Northwest....

Jo, EB, har rett og jeg synes ellers det er en god idé å lansere nytt design når man kommer ut av en slik prosess (ch.11). Det gir ikke minst en følelse internt av at det er noe nytt på gang, det "gamle selskapet" ryddes vekk, og man kan se et "nytt" selskap stå frem. Når dette skjer er det selvsagt ikke nok med litt maling, så nytt design i slike prosesser er ofte bare en del av en hel pakke der selskapet omformes, reorganiseres, får nye verdier og det ryddes i skapene.
 
Replying to Topic 'Air Canada-facelift!'

Continental gjorde jo en meget god jobb sammen med SAS i sin tid...
 
Replying to Topic 'Air Canada-facelift!'

Noe av det første Gordon Bethune gjorde da han kom til CO var å beordre at samtlige fly skulle males i de nye fargene i løpet av kort tid, om så paintshop'ene måtte jobbe overtid! Continental hadde allerede lansert de nye fargene (som de fortsatt bruker) før Bethune tok over, men hans forgjengere ville ikke bruke for mye penger på å male om flyene. Bethune syntes imidlertid det var forvirrende for kundene og ga et dårlig inntrykk at CO hadde tre (det fløy fortsatt en del maskiner rundt i basic PeoplExpress-farger) forskjellige skjemaer, og hadde dette høyt på sin liste over ting som skulle gjøres. Om han ville lansert et nytt skjema hvis ikke dette allerede var gjort vites ikke.
 
Back
Top