Hei.
Vi planlegger sydentur til våren, og siden mine kunnskaper stort sett dreier seg om NAS, SAS og Thomas Cook, så lurer jeg på om noen her vet noe om de to selskapene jeg nevner i topic, med tanke på sikkerheten, prosedyrer osv.
Og nei, jeg er IKKE ute etter statistikk, sist igår kveld så vi på tv hvordan en 747-200 kunne fly i 22 år med en fatal feil i skroget, før maskinen gikk i oppløsning i 35k fot. Jeg er ute etter om noen har innside info om vedlikehold, prosedyrer, CRM og om selskapet har for vane å følge prosedyrene. Er det lovlig for crew å si at "den feilen flyr vi ikke med", og flyet blir stående på bakken inntil det er fikset, eller vil selskapet da si at "okei, da kan du finne deg ny jobb imorgen" ?
Vi planlegger sydentur til våren, og siden mine kunnskaper stort sett dreier seg om NAS, SAS og Thomas Cook, så lurer jeg på om noen her vet noe om de to selskapene jeg nevner i topic, med tanke på sikkerheten, prosedyrer osv.
Og nei, jeg er IKKE ute etter statistikk, sist igår kveld så vi på tv hvordan en 747-200 kunne fly i 22 år med en fatal feil i skroget, før maskinen gikk i oppløsning i 35k fot. Jeg er ute etter om noen har innside info om vedlikehold, prosedyrer, CRM og om selskapet har for vane å følge prosedyrene. Er det lovlig for crew å si at "den feilen flyr vi ikke med", og flyet blir stående på bakken inntil det er fikset, eller vil selskapet da si at "okei, da kan du finne deg ny jobb imorgen" ?