• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Berlin øger betjeningen af Norden

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Re: Air Berlin øger betjeningen af Norden

De har jo god betjening via CPH også ... grei backup i lavsesongen.

En av fordelene med å ha multi-hubs det der. Selv med kutt fra en hub, kan selskapet fortsatt opprettholde god frekvens, selv om man riktignok mister non-stop tilbudet
 
Re: Air Berlin øger betjeningen af Norden

Vi trenger fortsatt en rute til Kiev !
Hvilket selskap tror dere i såfall starte flyvninger til Kiev? Aerosvit Airlines, SK, Ukraine International Airlines eller DY?
 
Last edited:
Re: Air Berlin øger betjeningen af Norden

Hvilket selskap tror dere i såfall starte flyvninger til Kiev? Aerosvit Airlines, SK, Ukraine International Airlines eller DY?

DY vil vel ha nok med oppstarten i CPH nå. Det er jo litt tøffere tider nå, og jeg tror DY vil være litt mer restriktive i ekspansjonen fra Norge. I tillegg har jo ikke satsingen til Russland vært like vellykket som de hadde håpet på, så jeg tror nok (desverre) ikke DY vil være de første til å starte opp.

Når det gjelder SK, så tror jeg nok ikke de er friske nok i satsingene sine til å starte opp denne destinasjonen.

Da står vi igjen med de to Ukrainske kandidatene. Begge er potensielle kandidater. VV flyr vel til ARN nå, mens PS flyr til HEL. VV har jo til og med en norsk oversettelse av hjemmesidene deres, så de er kanskje heteste kandidat.

Ellers kan vi kanskje holde Wizzair som en liten outsider? De har jo stor suksess med rutene til TRF, og satser jo fra Ukraina.
 
Re: Air Berlin øger betjeningen af Norden

Trenger vi en rute til Kiev?
 
Re: Air Berlin øger betjeningen af Norden

Trenger vi en rute til Kiev?

Kanskje er det for øyeblikket først og fremst en drøm for oss her på forumet som har oppdaget dette fantastiske landet, men med litt markedsføring tror jeg nok dette er en destinasjon som har potensiale. Kankje vil Odessa være ett bedre valg enn Kiev (jeg ville vært like glad om den destinasjonen dukker opp). Når Ukraina oppdages av folk flest er det imidlertid liten tvil om at dette vil bli minst en like stor destinasjon som det litt mer vestlige øst-europa er i dag.
 
Re: Air Berlin øger betjeningen af Norden

hvorfor satser ikke DY på ruter til VIE? Austrian har jo ikke noe konkurranse på den ruten, og dert virker jo som om ruten går bra.

Nei, la dem holde seg borte fra den ruten ;)

Det er vel sant at ruten går ganske bra når man ser på belegg, men for lite business-pax desverre.
 
Re: Air Berlin øger betjeningen af Norden

Ellers kan vi kanskje holde Wizzair som en liten outsider? De har jo stor suksess med rutene til TRF, og satser jo fra Ukraina.

Jeg må tydeligvis ha hatt ett særdeles klart øyeblikk der :D. Nå har meldingen kommet om at Wizzair starter opp flyvninger til Kiev 5. januar. Da blir nok jeg en hyppigere gjest på Torp i hvertfall.

http://www.boarding.no/art.asp?id=33909
 
Back
Top