• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Berlin øger til DUS

jefi99

ScanFlyer Gold
Air Berlin øger til DUS

AB øger med en ekstra daglig rundtur på CPH-DUS, og kommer dermed på imponerende 18 ugentlige, mens SAS vist ligger på 31 ugentlige.
Fartplan for Air Berlin's rute mellem Düsseldorf og København fra d. 28. oktober:

DUS-CPH AB8216 08:15-09:35 123456x B737-700
CPH-DUS AB8217 10:15-11:35 123456x B737-700

DUS-CPH AB8230 17:00-18:20 12345x7 B737-700/A319
CPH-DUS AB8231 19:00-20:20 12345x7 B737-700/A319

DUS-CPH AB8218 20:50-22:10 12345x7 A319
CPH-DUS AB8219 06:30-07:50 123456x A319
http://cphtraveller.dk/nyheder/air-berlin-udvider-pa-ruten-mellem-kobenhavn-og-dusseldorf

Bygger etterhvert å bli endel flighter med AB inn til CPH. Hva er grunnen til at de tilsynelatende også får til andre destinasjoner enn Berlin her, i forhold til de andre skandinaviske byene?

Re: Air Berlin øger til DUS

Vel vel, ogsa de andre nordiske flyplasser kan jo ikke klage.

AB har 3 daglige fra TXL til CPH/ARN/OSL/GOT pluss na 3 daglige pa DUS-CPH.

Marked pa DUS-OSL har visst seg ikke a vaere stor nok for a kunne stötte en NAX som har en helt klart hjemme-fordel.

Marked pa DUS-OSL har visst seg ikke a vaere stor nok for a kunne stötte en NAX som har en helt klart hjemme-fordel.

Udover det har AB også 4 ugentlige afgange på CPH-PMI, og søsterselskabet HG flyver 18 ugentlige ture til VIE, så med de 17 afgange til TXL, så kommer AB/HG op på 57 afgange hver uge.

AB har også forsøgt sig på andre ruter; jeg mener de forsøgte CPH-HAM også, men uden succes??

Har ikke NAX flyttet sine operasjoner fra Dusseldorf til Køln/Bonn?

Espen

Norwegians rute ble flyttet til Køln/Bonn, som nevnt. Men nå har AB en fordel i Tyskland, for de er nok bedre kjent i det tyske markedet, og ikke minst har de muligheter for å skaffe seg transfer pax. Når det er sagt, tror jeg ikke AB vil prøve seg på OSL-DUS.

Men jeg håper sterkt på at Niki/AB vil prøve seg på OSL-VIE. En slik rute tror jeg har potensiale. Niki flyr også fra VIE til ARN/CPH, så hvorfor ikke OSL?

Norwegians rute ble flyttet til Køln/Bonn, som nevnt. Men nå har AB en fordel i Tyskland, for de er nok bedre kjent i det tyske markedet, og ikke minst har de muligheter for å skaffe seg transfer pax. Når det er sagt, tror jeg ikke AB vil prøve seg på OSL-DUS.

Men jeg håper sterkt på at Niki/AB vil prøve seg på OSL-VIE. En slik rute tror jeg har potensiale. Niki flyr også fra VIE til ARN/CPH, så hvorfor ikke OSL?

Norwegian har ikke bare flytted fra DUS til CGN, men ogsa redusert antall flygninger, som viser hvor stor eller hvor lite total-marked virkelig er...

Back