Air Berlin øger til DUS

jefi99

ScanFlyer Gold
Air Berlin øger til DUS

AB øger med en ekstra daglig rundtur på CPH-DUS, og kommer dermed på imponerende 18 ugentlige, mens SAS vist ligger på 31 ugentlige.
Fartplan for Air Berlin's rute mellem Düsseldorf og København fra d. 28. oktober:

DUS-CPH AB8216 08:15-09:35 123456x B737-700
CPH-DUS AB8217 10:15-11:35 123456x B737-700

DUS-CPH AB8230 17:00-18:20 12345x7 B737-700/A319
CPH-DUS AB8231 19:00-20:20 12345x7 B737-700/A319

DUS-CPH AB8218 20:50-22:10 12345x7 A319
CPH-DUS AB8219 06:30-07:50 123456x A319
http://cphtraveller.dk/nyheder/air-berlin-udvider-pa-ruten-mellem-kobenhavn-og-dusseldorf

Bygger etterhvert å bli endel flighter med AB inn til CPH. Hva er grunnen til at de tilsynelatende også får til andre destinasjoner enn Berlin her, i forhold til de andre skandinaviske byene?

Re: Air Berlin øger til DUS

Vel vel, ogsa de andre nordiske flyplasser kan jo ikke klage.

AB har 3 daglige fra TXL til CPH/ARN/OSL/GOT pluss na 3 daglige pa DUS-CPH.

Marked pa DUS-OSL har visst seg ikke a vaere stor nok for a kunne stötte en NAX som har en helt klart hjemme-fordel.

Marked pa DUS-OSL har visst seg ikke a vaere stor nok for a kunne stötte en NAX som har en helt klart hjemme-fordel.

Udover det har AB også 4 ugentlige afgange på CPH-PMI, og søsterselskabet HG flyver 18 ugentlige ture til VIE, så med de 17 afgange til TXL, så kommer AB/HG op på 57 afgange hver uge.

AB har også forsøgt sig på andre ruter; jeg mener de forsøgte CPH-HAM også, men uden succes??

Har ikke NAX flyttet sine operasjoner fra Dusseldorf til Køln/Bonn?

Espen

Norwegians rute ble flyttet til Køln/Bonn, som nevnt. Men nå har AB en fordel i Tyskland, for de er nok bedre kjent i det tyske markedet, og ikke minst har de muligheter for å skaffe seg transfer pax. Når det er sagt, tror jeg ikke AB vil prøve seg på OSL-DUS.

Men jeg håper sterkt på at Niki/AB vil prøve seg på OSL-VIE. En slik rute tror jeg har potensiale. Niki flyr også fra VIE til ARN/CPH, så hvorfor ikke OSL?

Norwegians rute ble flyttet til Køln/Bonn, som nevnt. Men nå har AB en fordel i Tyskland, for de er nok bedre kjent i det tyske markedet, og ikke minst har de muligheter for å skaffe seg transfer pax. Når det er sagt, tror jeg ikke AB vil prøve seg på OSL-DUS.

Men jeg håper sterkt på at Niki/AB vil prøve seg på OSL-VIE. En slik rute tror jeg har potensiale. Niki flyr også fra VIE til ARN/CPH, så hvorfor ikke OSL?

Norwegian har ikke bare flytted fra DUS til CGN, men ogsa redusert antall flygninger, som viser hvor stor eller hvor lite total-marked virkelig er...

Back