Air Berlin øger betjeningen af Norden

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Re: Air Berlin øger betjeningen af Norden

De har jo god betjening via CPH også ... grei backup i lavsesongen.

En av fordelene med å ha multi-hubs det der. Selv med kutt fra en hub, kan selskapet fortsatt opprettholde god frekvens, selv om man riktignok mister non-stop tilbudet

Vi trenger fortsatt en rute til Kiev !
Hvilket selskap tror dere i såfall starte flyvninger til Kiev? Aerosvit Airlines, SK, Ukraine International Airlines eller DY?

Last edited:

Hvilket selskap tror dere i såfall starte flyvninger til Kiev? Aerosvit Airlines, SK, Ukraine International Airlines eller DY?

DY vil vel ha nok med oppstarten i CPH nå. Det er jo litt tøffere tider nå, og jeg tror DY vil være litt mer restriktive i ekspansjonen fra Norge. I tillegg har jo ikke satsingen til Russland vært like vellykket som de hadde håpet på, så jeg tror nok (desverre) ikke DY vil være de første til å starte opp.

Når det gjelder SK, så tror jeg nok ikke de er friske nok i satsingene sine til å starte opp denne destinasjonen.

Da står vi igjen med de to Ukrainske kandidatene. Begge er potensielle kandidater. VV flyr vel til ARN nå, mens PS flyr til HEL. VV har jo til og med en norsk oversettelse av hjemmesidene deres, så de er kanskje heteste kandidat.

Ellers kan vi kanskje holde Wizzair som en liten outsider? De har jo stor suksess med rutene til TRF, og satser jo fra Ukraina.

Trenger vi en rute til Kiev?

Trenger vi en rute til Kiev?

Kanskje er det for øyeblikket først og fremst en drøm for oss her på forumet som har oppdaget dette fantastiske landet, men med litt markedsføring tror jeg nok dette er en destinasjon som har potensiale. Kankje vil Odessa være ett bedre valg enn Kiev (jeg ville vært like glad om den destinasjonen dukker opp). Når Ukraina oppdages av folk flest er det imidlertid liten tvil om at dette vil bli minst en like stor destinasjon som det litt mer vestlige øst-europa er i dag.

hvorfor satser ikke DY på ruter til VIE? Austrian har jo ikke noe konkurranse på den ruten, og dert virker jo som om ruten går bra.

Nei, la dem holde seg borte fra den ruten ;)

Det er vel sant at ruten går ganske bra når man ser på belegg, men for lite business-pax desverre.

Ellers kan vi kanskje holde Wizzair som en liten outsider? De har jo stor suksess med rutene til TRF, og satser jo fra Ukraina.

Jeg må tydeligvis ha hatt ett særdeles klart øyeblikk der :D. Nå har meldingen kommet om at Wizzair starter opp flyvninger til Kiev 5. januar. Da blir nok jeg en hyppigere gjest på Torp i hvertfall.

http://www.boarding.no/art.asp?id=33909

Back