• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Berlin med ny rute fra CPH

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Fra april udvider Air Berlin rutenettet fra CPH, da der kommer direkte forbindelse til deres hub på Mallorca (PMI).

Ruten vil blive fløjet alle ugens syv dage, men det er for natteravnene og de morgenfriske:

PMI-CPH AB9475 21.00-00.05 1234567
CPH-PMI AB9494 05.35-08.30 1234567

Til gengæld starter priserne fra 669,- dkr. for en retur ink. alle skatter og afgifter.

Sommerflyveplanen for de tyske ruter fra CPH er endnu ikke frigivet, men jeg regner med at CPH-DUS og CPH-TXL opretholdes. Hører desuden rygter om CPH-NUE med Air Berlin skulle være på vej.

Toeff satsing! Nesten redeye ...

Dette er god flaateplanlegging og et tegn paa at markedet i Europa i likhet med USA i stoerre grad aksepterer ugunstige reisetider i bytte for god pris.

Kommer SAS etter?

Nok ikke SAS direkte på denne rute, men Spanair flyver allerede på ruten om sommeren og har også planlagt flyvninger næste sommer. SAS har code-share på disse flyvninger. Talte med en Spanair rep. for ikke s lang tid siden og vedkommende fortalte at ruten her i sommer havde gået over alt forventning.

På en destination som denne synes jeg faktisk disse rejsetider er meget gode - ihvertfald for leisure-rejsende....

Ankomst til Mallorca tids nok til at kunne komme på stranden allerede om formiddagen og det meste af hjemrejsedagen til rådighed på destinationen også...

Godtnok er skal man tidligt op og kommer sent hjem, men feriedagene bliver da udnyttet optimalt...

Originally posted by FlyHi

På en destination som denne synes jeg faktisk disse rejsetider er meget gode - ihvertfald for leisure-rejsende....

Ankomst til Mallorca tids nok til at kunne komme på stranden allerede om formiddagen og det meste af hjemrejsedagen til rådighed på destinationen også...

Godtnok er skal man tidligt op og kommer sent hjem, men feriedagene bliver da udnyttet optimalt...

Ikke enig det siste. Reisedagene er og blir reisedager. Men ser poenget ditt.

For øvrig synes jeg det er merkelig at ikke flere lavprisoperatører ser markedet som ligger mellom Skandinavia og populære feriedestinasjoner. Tviler ikke på suksess mellom CPH og PMI denne sommeren. OM 7 dager i uken var i overkant er en annen sak.

Originally posted by FlyHi

Jeg regner med at når hele Air Berlins sommerprogram ligger klart, vil det være muligt at lave connections fra CPH ruten til en af de mange spanske og portugisiske destinationer som AB har fra PMI (hvilket kræver en tidlig afgang fra CPH) - det giver mange muligheder udover Mallorca, hvilket helt klart er et plus for AB sammenlignet med Spanair og Sterling.

Back