Air Berlin legger ned OSL fra 05.01.15 - Bekreftet

Air Berlin har også hatt en del stygge kunde saker fra Norge det siste året.
Det er i år omtalt som det verste selskapet som opererer fra Norge når det gjelder mangelfull oppfølging av reklamasjoner.

Frem til de får en skikkelig flyplass som de kan tilby effektiv transfer fra, kommer de nok neppe tilbake til OSL med permanent nærvær.

De sa det var daarlig vaer i Berlin som gjorde at det ble forsinkelser. Jeg vet ikke hvor ille det var, om det kan vaere "ekstra-ordinaert", men forpleining skal uansett gis. Jeg har kontaktet AB angaaende erstatning/forpleining etter EU forordningen. Det var ingen info i aa faa i Berlin hverken om forpleining eller erstatning. Vi kom nesten 6,5 timer for sent frem.

AB har svart. De tilbyr 250 euro i kompensasjon for fremtidige flyvninger, det står ikke om det gjelder per billett. Jeg svarte at dette ikke er i samsvar med EU forordningen og at de ikke gav noe forpleining i de nesten syv timene vi ble forsinket. Dessuten har de lagt ned ruten fra Norge slik at kuponger til senere flyvninger ikke er så mye verdt. Jeg må nok vente litt på svaret.

Jeg fikk akkurat utbetalt 250 euro i erstatning fra SAS etter en forsinkelse på rundt 6 timer, noe som er etter boka i forhold til EU-reglementet.

Denne forsinkelsen skyldtes dog teknisk feil og ikke vær, så kan vel være en forskjell der i forhold til ditt tilfelle.

Back