Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

Re: Agurknytt - Samletråd

Litt agurk, men det passer jo til laks...

Ellers typisk av Norwegian sin informasjonsmedarbeider å skyve fra seg ansvar og "skylde på" tredje part

Det er vel helst typisk flybransje, er vel få andre bransjer som tar så lite ansvar for eget produkt som den.... Hadde flyfolk drevet hotell måtte du kontaktet den lokale rørleggeren selv om dusjen ikke funket og klager på manglende melk til frokosten hadde blitt henvist til Tine :P

Det er vel helst typisk flybransje, er vel få andre bransjer som tar så lite ansvar for eget produkt som den.... Hadde flyfolk drevet hotell måtte du kontaktet den lokale rørleggeren selv om dusjen ikke funket og klager på manglende melk til frokosten hadde blitt henvist til Tine :P

Handlingselskapet har jo ansvar for å følge selskapets prioriteringsliste, så i så måte har hun jo rett.

Men putter man medisiner i bagasjen .... :headbang

Litt agurk, men det passer jo til laks...

Ellers typisk av Norwegian sin informasjonsmedarbeider å skyve fra seg ansvar og "skylde på" tredje part

Gjør hun egentlig det?

Det står:
- Årsaken til dette er at flyet hadde for mye total last. Innsjekket bagasje skal alltid prioriteres først, men det har dessverre ikke skjedd i denne saken. Det beklager vi. Vi vil nå følge opp denne saken videre for å sørge for at dette ikke skjer igjen.

Jeg oppfatter det som de innrømmer at feil har skjedd og skal se på rutinene.

Gjør hun egentlig det?

Det står:

Jeg oppfatter det som de innrømmer at feil har skjedd og skal se på rutinene.

Fra VG:
Norwegian: – Håndteringsfeil

Talskvinne Tonje Næss i Norwegian bekrefter hendelsen.

– Ved nærmere gjennomgang ser vi at det har blitt foretatt en håndteringsfeil som vi vil følge opp videre med vår samarbeidspartner på flyplassen for å sørge for at dette ikke skjer igjen. Innsjekket bagasje skal alltid prioriteres, men det har dessverre ikke skjedd i denne saken. Det beklager vi, sier Tonje Næss.

Men putter man medisiner i bagasjen .... :headbang

Ja, den gode mann som står fram her skal få høre dette når han kommer på jobb neste mandag. :D
For øvrig ble de mest oppgitt over de dårlige svarene de fikk og manglende informasjon - men slik er jo det alltid.
En annen tidligere kollega ser jeg reiste med Transavia og fikk ikke noe svar overhodet.

Og denne gangen, litt for tung bagasje. Må si gebyret for å sjekke inn håndbagasjen var en smule stivt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGVK79/hadde-for-tung-haandbagasje-snudde-i-protest

Nå reiser jeg sjelden med kun håndbagasje så det jeg har med inn på flyet er stort sett elektronikk og det jeg måtte trenge fra innsjekk til jeg ser bagasjen igjen og bare blitt veid en gang, men er det vanlig at taxfreekjøp teller på denne kvoten, eller er det noe spesifikt for Norwegian? Mener å ha lest for lenge siden at flyplassene ønsket at slikt skulle gå utenom kvoter.

Og denne gangen, litt for tung bagasje. Må si gebyret for å sjekke inn håndbagasjen var en smule stivt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGVK79/hadde-for-tung-haandbagasje-snudde-i-protest

Nå reiser jeg sjelden med kun håndbagasje så det jeg har med inn på flyet er stort sett elektronikk og det jeg måtte trenge fra innsjekk til jeg ser bagasjen igjen og bare blitt veid en gang, men er det vanlig at taxfreekjøp teller på denne kvoten, eller er det noe spesifikt for Norwegian? Mener å ha lest for lenge siden at flyplassene ønsket at slikt skulle gå utenom kvoter.

Må si at jeg ikke bobler over av medfølelse for fyren med snobbekoffert og så mye penger at prinsippet blir viktigere enn 10.000 kroner. :D Men likevel så vil jeg vel oppfatte at taxfreepose er noe som kommer i tillegg....
Dyrt med DY å sjekke inn koffert på flyplassen også, kjøpte noe godt øl i Tallinn sist så tenkte på å ta med koffert, men det skulle de ha 100 euro for! Gikk godt øl i søpla.

Ha ha, så prinsippfast det blir parodisk. En levende Fleksnes gående blant oss [emoji13]

Hva skjedde med taxfree-varene? Regner med at han leverte de tilbake før han forlot flyplassen?

"Ble ikke informert"...lurer på hva som er uklert med denne linjen som står på alle reisedokumentene:

dybag.png

Kjempefint at sånne idioter står frem i media og håper alle synes syn på deres snåbberi. Dermed blir folk flest bedre klar over regelverket.
Hvor skal egentlig flyselskapet sette grensen? 20kg håndbagasje + full taxfrekvote med glassflasker + div elektronik og noe mineralvann og en bunke blader fra kiosken? Da er man oppe i 30kg per pax. Med 189 arme sjeler om bord vil man ha 5670kg håndbagasje isteden for 1890. Bare 3780kg for mye. På en tur til Egypt vil man risikere at flyet går tom for fuel midt over Middelhavet, hvis det da klarer å ta av. Da vi i Februar var til Dubai, fikk vi ikke sjekket inn på automat. Jeg har en anelse om at dette skjer automatisk for de som ikke har innsjekket bagasje, som vi ikke hadde. Til Dubai er det også max 8kg håndbagasje. Våre sekker ble veid. De veide 7,9 og 7,8kg og vi kjøpte ikke noe taxfree på OSL. Det var store problemer med å få plass til alt oppe i hyllene, da vi var 183pax om bord.
Har 737 med Dreamliner interiør, mindre bagasjekapasitet en de gamle faste hyllene? De fleste kabinkofforter måtte legges isteden for å stables på siden og tog dermed veldig mye plass, samtidig som det var en del plass i hyllene som man ikke klarte å utnytte.
Og hvorfor tar man med seg taxfree til Frankrike?

Agurknytt - Samletråd

Sky interior sine hattehyller er større enn på Legacy interiør. Må bagasjen legges sideveis , er den for stor...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:

Må si at jeg ikke bobler over av medfølelse for fyren med snobbekoffert og så mye penger at prinsippet blir viktigere enn 10.000 kroner. :D Men likevel så vil jeg vel oppfatte at taxfreepose er noe som kommer i tillegg....
Det er samnsynlig at utfallet hadde blitt anderledes hvis taxfree-posene hadde vært i hånda og ikke blitt puttet ned i allerede full koffert.

Last edited:

Denne karen får i alle fall gjennomgå i kommentarfelt og sosiale media. Det er null og nix støtte, så her har VG bommet, hvis målet var å kritisere Norwegian. Ut fra kommentarene så burde vedkommende vært beskyttet mot seg selv.

Det er samnsynlig at utfallet hadde blitt anderledes hvis taxfree-posene hadde vært i hånda og blitt puttet ned i allerede full koffert.

Problemet var vel vekten? De veier vel ikke noe mindre hvis de blir lagt i kofferten?

Back