Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

Re: Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker"

Jeg skjønner ikke umiddelbart hvorfor det er naturlig at en flyvning fra Norge til England går over Sverige, heller. Sightseeing over de svenske skoger?
De regnet vel med at det var tryggere å fly den gamle LN-OCB (som kan holde seg i luften i ca. 2 timer hvis den ikke faller ifraverandre) ned over fastlandet enn over Nordsjøen...

Scooter01

Merker at jeg blir litt provosert her. Både av at saken i det hele tatt publiseres, og så denne dama som har tatt bilde og mener å vite at folk er sløve i jobben sin og må skjerpe seg. Det er godt mulig. Men alle som har hatt en jobb eller annet med litt ansvar, vet at det ofte er flere hensyn og ta, og ulike oppgaver og forhold som ikke en dame med kamera kan vite om.

https://www.dagbladet.no/nyheter/koffert-la-henslengt-pa-gardermoen---skammelig/71427044

Merker at jeg blir litt provosert her. Både av at saken i det hele tatt publiseres, og så denne dama som har tatt bilde og mener å vite at folk er sløve i jobben sin og må skjerpe seg. Det er godt mulig. Men alle som har hatt en jobb eller annet med litt ansvar, vet at det ofte er flere hensyn og ta, og ulike oppgaver og forhold som ikke en dame med kamera kan vite om.

https://www.dagbladet.no/nyheter/koffert-la-henslengt-pa-gardermoen---skammelig/71427044

Jeg er egentlig enig med deg, samtidig så kommer jeg ikke unna at hun har et poeng. Selv om det er en jobb som nå er i høysesongen med mye å gjøre, så har man et ansvar for å sørge for at bagasjen blir tatt vare på, og transportert mellom flyene og flyplassen.
Hvis det er slik at man har kjørt forbi uten å bry seg, enten i form av å plukke den opp, eller å rapportere inn for å få noen til å hente den, så viser det en dårlig holdning for yrket.
Med panoramautsikt ut på apron, så stiller det enhver ground-handler i et dårlig lys, uansett hvilket selskap det er som har mistet kofferten.

Tankegangen : " den/det er er ikke mitt problem" er vel noe man kan kjenne seg igjen på i hver eneste bedrift i dette landet...

Hvis det er slik at man har kjørt forbi uten å bry seg, enten i form av å plukke den opp, eller å rapportere inn for å få noen til å hente den, så viser det en dårlig holdning for yrket.
Med panoramautsikt ut på apron, så stiller det enhver ground-handler i et dårlig lys, uansett hvilket selskap det er som har mistet kofferten.

Tankegangen : " den/det er er ikke mitt problem" er vel noe man kan kjenne seg igjen på i hver eneste bedrift i dette landet...

Ja - enig, hvis det er slik. Men mitt hovedpoeng er at denne moraliserende damen ikke kunne vite nettopp det, om det ble rapportert videre og at det ble håndtert slik det skulle. Derfor kan hun gjerne klage og være forbauset, men holde seg til det. Og ikke på stå at det er folk som ikke gjør jobben sin og at de bør skjerpe seg.

"Det er ikke mitt problem", ja, tja, det er vel ikke typisk norsk vil jeg si, i all fall ikke der jeg kommer fra - men nettopp da må man da ha gode rutiner for hva man gjør i slike tilfeller. Så det er kanskje ikke bare overlatt til tilfeldighetene. Jeg vet ikke.

Re: Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

Bekymringsfullt for Fnate. Gjengslagsmålene har flyttet seg fremover ...

Da kommer vel Trump på banen snart. Best å sende en hostage negotiator. Hvem vet hva de usiviliserte britene kan finne på :) #LookToSweden

Bekymringsfullt for Fnate. Gjengslagsmålene har flyttet seg fremover ...
BA har fullklaff om dagen:
Professional golfer Thorbjorn Olesen has been arrested on suspicion of sexually assaulting a female passenger while she was asleep on a flight back to London.
...
...as well as being accused of urinating in the aisle of the aeroplane.
https://www.independent.co.uk/sport...ght-british-airways-ian-poulter-a9032881.html

BA har fullklaff om dagen:

Helt klart at problemet flytter seg fremover i takt. Det er nok best at Fnate melder overgang til røddysene likegang først som sist.

"Professional golfer Thorbjorn Olesen has been arrested on suspicion of sexually assaulting a female passenger..."

Han må ha vært frampå med kølla..!:p

You would expect it maybe on a budget airline but not in the first-class cabin on BA.’’

Javel:8: Jeg forventer ikke noe slikt på noe fly:rolleyes:

Må være en slangeagurk dette:stir

Her snakker vi kjempescoop!

https://www.dagbladet.no/nyheter/det-var-bare-moro/71463867

- Jeg måtte jo le da en kjempehyggelig dame fra Widerøe kom bort til meg og sa at de hadde litt problemer med vekta. Hun tenkte nok ikke på meg personlig, men jeg hadde uansett ingenting imot å flytte meg lenger bak i flyet, sier en smørblid Bård Hoksrud til Dagbladet.

Her mere som forventet, ombord hos Ryanair.

1) Passasjer ønsker bytte plass før avgang fra Faro.
2) Betjening sier nei.
3) Passasjer ser rasisme som eneste grunn til dette og krangler med betjening.
4) Betjening mener at passasjeren skjøv henne og politiet blir tilkalt for å hente passasjeren.
5) Passasjeren nekter gå ut, stritter imot og sier at han skal søksøke politiet.
6) Etter at han har kommet ut av flyet sier passasjer at han har blitt skadet av politiet ombord i flyet.
7) Ryanair varsler at basen i Faro skal legges ned.

https://www.secretflying.com/posts/...e-after-allegedly-pushing-a-flight-attendant/

Nektes setebytte ombord på Ryanair = rasisme :headbang

Back