• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

Re: Agurknytt - Samletråd

Det er heller ikke noen ny greie. Lufthansa har gjort det samme i en eller flere hangarer i FRA for å få plass til A340-600 i en av de «korte» hangarene der
 
Re: Agurknytt - Samletråd

Ikke glem ‘rullegardinen’ på SAS-hangaren på Fornebu som man måtte installere for å få inn A300.
 
Re: Agurknytt - Samletråd

Et SAS-fly på vei fra London til Oslo måtte mandag kveld avbryte landing. Ifølge kapteinen var «et annet kjøretøy på rullebanen».

Det var en annen flymaskin på rullebanen som ikke fikk nok klaring til å komme seg unna. Flyet hadde god kontakt med tårnet, og fikk dermed beskjed om å avbryte innflyvning og fly en runde før de landet på nytt, sier Vangstein til VG.

Ifølge pressetalsmannen kan slike hendelser av og til skje. Han påpeker at alle prosedyrer ble fulgt under landingen.

Altså en helt vanlig dag på jobben :rolleyes:

https://www.aftenposten.no/norge/i/wEogm4/SAS-fly-matte-avbryte-landing
 
Re: Agurknytt - Samletråd

VG's dekning var 'bedre' - ihvertfall sånn agurkmessig sett ..

Et SAS SK 812-fly fra London til Oslo måtte mandag kveld avbryte landing like før touchdown, fordi det ifølge kapteinen var “et annet kjøretøy på rullebanen”.

Det opplyser en tipser til VG. Pressetalsmann i Avinor, Lasse Vangstein, bekrefter overfor VG at et annet fly ikke hadde kommet seg tilstrekkelig av rullebanen til at flyet kunne lande.
 
Back
Top