Aftenposten tipser om ITA Matrix

Det neste blir vel at de tipser om disse forumene for diskusjon om Milage Run Deals på FlyerTalk.
 
Christian er en bra fyr det. Sitter på veldig bra kompetanse. Og uten han hadde nok ikke dette forumet vært det sanme.

Virker ikke som han har noe med at AP poster om ITA Matrix.
 
Christian er en bra fyr det. Sitter på veldig bra kompetanse. Og uten han hadde nok ikke dette forumet vært det sanme.

Virker ikke som han har noe med at AP poster om ITA Matrix.

Ck har nok korrekt ikke med AP og ITA Matrix, men han er interjuvet i artikkelen som Robert henviser til om seter.
 
Ck har nok korrekt ikke med AP og ITA Matrix, men han er interjuvet i artikkelen som Robert henviser til om seter.


Ja det stemmer. Takk for presiseringen. Å setevalg og komfort på flyreiser må man gjerne skrive om i avisene. Men mellom linjene i tråden her kan man vel lese en viss skepsis med at Aftenposten publiserer stoff om ITA Matrix.
 
Alt som ligger 'åpent' på nett må man forvente blir omtalt i pressen før eller senere. Dette er egentlig mer en utfordring for oss i bransjen som må prøve å bli mer 'transparante' og gjøre det lettere for kunden å finne informasjonen de leter etter.
 
Problemet oppstår når 'Hvermandsen' stiller spørsmål 'ekspertene' får problemer med å svare . ;)

Det fører også til mer spørsmål på telefon/chat - og dermed mer manuelt arbeid for callsentrene. Fint for Sykes og Sutherland, men for deres klienter og andre, som forsøker å skape mest mulig selvbetjening, skaper det utfordringer ...
 
Når man endelig har oppdratt familie og venner til ikke å be om PC-support så begynner de å be om bookinghjelp for billige flyreiser. :old
 
Problemet oppstår når 'Hvermandsen' stiller spørsmål 'ekspertene' får problemer med å svare . ;)

Det fører også til mer spørsmål på telefon/chat - og dermed mer manuelt arbeid for callsentrene. Fint for Sykes og Sutherland, men for deres klienter og andre, som forsøker å skape mest mulig selvbetjening, skaper det utfordringer ...

Da må man rett og slett lage bedre selvbetjeningsløsninger ;)
(Gjengen din har en helt ok (men ikke perfekt) avansert-greie, men mange som har langt igjen der..)
 
Det begynner å bli smertelig komplisert, spesielt siden systemene i 'bånn' (Amadeus, Sabre etc etc) gir en del utfordringer. Transaksjonskostnader blir også en 'issue' da det vil kreve flere oppslag, og dette koster penger ...
 
Bare for "ordens skyld" gutter (og jenter) - ja, det er en Camilla på forumet her - men sist jeg sjekket så het jeg ikke Flaatten til etternavn...

Hilsen
Camilla
 
Det var mye innlegg med meninger men lite skriverier om hva som er årsaken til disse meningene. Og hvorfor har flere tilsynelatende lagt denne Camilla for hat eller hets, og hvorfor er det et behov for å hetse noen som ikke en gang er på forumet for å svare for seg? :old

Hva er det som er rørende ved artikkelen om boarding?

ITA Matrix og andre åpne løsninger kommer til å bli gjort kjent på et eller annet tidspunkt. Like greit.
 
Last edited:
Det rørende i artikkelen er hele innfallsvinkelen. Den tar 1. utgangspunkt i at folk ikke er vant til å fly og 2. at folk ikke kan oppføre seg.

Og for da å avhjelpe det kommer artikkelen med milde og inkluderende moralistiske råd:

Du kommer langt med å beklage og si unnskyld hvis noen skal forbi. Vær høflig, vennlig og smil. Både irriterte og glade folk har en smittende effekt på andre. Vis hensyn med et smil, da er folk mer innstilt på å vente i to min, sier Helliesen

Så vidt jeg ser i denne tråden er det ingen som har hetset Camilla F. Hun opptrer selv i det offentlige rom som journalist i den prestisjetunge avisen Aftenposten, og bør sånn sett være vel vant til at det hun skriver blir omtalt - også steder hun gjerne ikke leser.
 
Back
Top