Jøss! Her vasses det i fordommer til langt oppå ryggen. Jeg har ikke ord .....
Man har vel gærninger som ETA og IRA som kunne funnet på noe slikt i sine glansdager så helt terror fritt er ikke kristendommen eller,.
Her snakker man ikke om stille sinn - men hoeylydt sinn .... stor forskjell.
Men hvor mange slike antagelser skal en fartøysjef måte forholde seg til? Kan en sosialist kreve at to "blåruss" som diskuterer globalisering fjernes fra flyet fordi han mener de er skumle? Kan en pinsevenn kreve at black-metal-kisen som lever seg med i en "drep de kristne"-låt på headsettet hives av? Om en sivilist leser i en NATO-manual for desarmering av veibomber, er det suspekt?
Folk må få tro på hva de vil, men det er en privatsak og det er ikke OK at de plager andre med dette!
Saken er ganske enkel: Mener fartøysjefen at vedkommende skaper usikkerhet blant crew og pax, så tas vedkommende av flyet uansett om vedkommende er en skummel mann eller ikke. Er det tvil, så er det ingen tvil.
Så får man mene og analysere så mye man bare vil om det i etterkant, for beslutningen blir tatt der og da, og gjerne såpass raskt at man likevel kan få flyet avgårde nogenlunde på rutetid.
Saken er ganske enkel: Mener fartøysjefen at vedkommende skaper usikkerhet blant crew og pax, så tas vedkommende av flyet uansett om vedkommende er en skummel mann eller ikke. Er det tvil, så er det ingen tvil.
Som OP vil jeg gjerne kommenter at for meg hadde det vært ett fett om overskriften i Aftenpotten lødNettopp!! Men i denne saken var tilfeldigvis ordet islam med på kjøpet - og det gjorde saken til nyhetsstoff hos ap og søndagstidtrøyte for en del her på forumet.
Så dersom jeg som passasjer subjektivt mener at en annen passasjer gjør meg usikker skal fartøysjefen fjerne den andre?
Da er det bare å vente på at den første passasjeren blir kastet av for å lese fra barnebibelen for ungene..Kan man om det blir ett ENORMT problem, ikke bare få inn forbud mot høytlesing av religiøse tekster inn i ett flyreglement da?
Da er det bare å vente på at den første passasjeren blir kastet av for å lese fra barnebibelen for ungene..![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.