Re: Air France fra Rio til Paris 'missing from radar'
Vrakdeler rapportert i Atlanterhavet.
VG NETT:
Vrakdeler rapportert i Atlanterhavet.
VG NETT:
Last edited:
Jeg stusset litt på dette med at flyet ikke har kontakt med noen kontrollsentral i det hele tatt en times tid ute over Atlanterhavet. I dagens samfunn med satelittkommunikasjon osv, burde da dette være en smal sak å løse?
Er det slik også for dem som flyr over nordatlanteren og stillehavet også? I såfall må jo oppholdet på en time i kommunikasjonen være mye lenger på de 2 nevnte strekningene? Noen som vet noe her?
BF:cool2
Jeg stusset litt på dette med at flyet ikke har kontakt med noen kontrollsentral i det hele tatt en times tid ute over Atlanterhavet. I dagens samfunn med satelittkommunikasjon osv, burde da dette være en smal sak å løse?
Jeg tror du drar litt falske konklusjoner.
AF sier at de har mottatt flere meldinger som hinter pa total loss of electronic system.
Med loss av elektronisk system havner fly automatisk i "Mechanical Backup". Da er det mörkt i cockpit og etter noen sekunder skal egentlig komme batteri-ström opp og da har du absolut minimalt instrumenter tilgjenlig. Pilot PDF, ~halve ECAM og en ur. Ikke mye mer. Ingen Pilot ND, ingen Co-Pilot instrumenter i det heile tatt.
Jeg får virkelig ikke denne hendelsen til å stemme i det hele tatt. Men når man kommer til konklusjonen (om man gjør det) må den jo være ganske revolusjonerende?!
Og er det bare jeg som synes det er rart at Norwegian er utpekt som flyfaglige eksperter i norsk media, som aldri har hatt en A330 i stallen?
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3102311.eceDet brasilianske luftforsvaret meldte for kort tid siden at det er funnet vrakrester som kan stamme fra Air France-flyet som er savnet over Atlanterhavet, ifølge nettavisen til den brasilianske TV-kanalen Globonews.
Wreckage has been found in the Atlantic Ocean that could have come from a missing Air France jet that disappeared Monday with 228 passengers and crew on board, Brazilian aviation officials said Tuesday.
Floating objects and seats were found 720 kilometers (447 miles) from the island of Fernando de Noronha, said Brazilian Air Force spokesman Jorge Amaral.
Enig med Jarlabanke Vking.
Leste Dagbladet's artikkel vedr. samtale med flygesjefen i Norwegian, og den inneholdt flere fakta-feil.
Nå betyr dette sikkert ikke så mye for en legmann, men på den annen side reagerer man på at en fagmann kommer med åpenbare feilopplysninger. Da burde han kunne reservere seg, og si at "beklager, jeg kjenner kun Boeing på dette området". Dette var ikke omtale av generelle ting det gjaldt, men feilopplysninger av teknisk art.
Men så er jo ikke Dagbladet den mest etterrettelige avisen, så feilen kan ligge der også?....
Tally-Ho
Jeg vet ikke hvorfor de valgte å snakke med flygesjef i Norwegian, da man faktisk har et par operatører av større Airbus`er i Skandinavia som jeg ville tro er bedre rustet til å gi bedre opplysninger.
Leste Dagbladet's artikkel vedr. samtale med flygesjefen i Norwegian, og den inneholdt flere fakta-feil.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.