AggTouchdown
ScanFlyer Gold
Kom nylig tilbake fra ei trivelig og varm uke i Polen. Madammen er opprinnelig fra Poznan, så vi dro ned for å hilse på familie og venner, og jaggu hadde hun ikke en overraskelse på lur til meg også.
Planen var først å prøve å få til en liten omvisning på Krzesiny, som er hjembasen til to av de polske F-16-skvadronene, men pga. ferieavvikling skulle det vise seg å være vanskelig å få tak i rett person der. Men etter litt research fant hun ut at den lokale flyklubben flyr rundturer med An-2 hver søndag i august. Så på søndag den 5. august troppet vi opp på småflyplassen Kobylnica, utenfor Poznan.
SP-NEH
I tillegg til SP-NEH var det fire andre An-2 der, i forskjellig stand, går utifra at de brukes som delemaskiner.
Mens vi ventet på å fly ankom flere andre småfly (Cessnaen fløy også rundturer).
Boarding pass
En kort flight/safety brief på polsk, skal ikke påstå at jeg forstod stort...
SP-NEH tar ti passasjerer og to piloter, rimelig trangt, men behagelige seter. Det største minuset var mangelen på fungerende air conditioning, med godt over 30 varmegrader i skyggen var det godt og varmt inne i maskinen.
Flight deck.
Climbing out.
Safety instructions.
Det var ikke lange flyturen, vi var i lufta i toppen tjue minutter, men moro og annerledes. Det føltes litt som å fly en gammel lastebil, det humpet og bråkte.
Avslutter med et par bilder av en MiG-21 som er "gate guard" på Kobylnica
Planen var først å prøve å få til en liten omvisning på Krzesiny, som er hjembasen til to av de polske F-16-skvadronene, men pga. ferieavvikling skulle det vise seg å være vanskelig å få tak i rett person der. Men etter litt research fant hun ut at den lokale flyklubben flyr rundturer med An-2 hver søndag i august. Så på søndag den 5. august troppet vi opp på småflyplassen Kobylnica, utenfor Poznan.


SP-NEH

I tillegg til SP-NEH var det fire andre An-2 der, i forskjellig stand, går utifra at de brukes som delemaskiner.



Mens vi ventet på å fly ankom flere andre småfly (Cessnaen fløy også rundturer).

Boarding pass


En kort flight/safety brief på polsk, skal ikke påstå at jeg forstod stort...

SP-NEH tar ti passasjerer og to piloter, rimelig trangt, men behagelige seter. Det største minuset var mangelen på fungerende air conditioning, med godt over 30 varmegrader i skyggen var det godt og varmt inne i maskinen.

Flight deck.



Climbing out.

Safety instructions.

Det var ikke lange flyturen, vi var i lufta i toppen tjue minutter, men moro og annerledes. Det føltes litt som å fly en gammel lastebil, det humpet og bråkte.
Avslutter med et par bilder av en MiG-21 som er "gate guard" på Kobylnica

