• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Aeroklub Poznański - An-2

AggTouchdown

ScanFlyer Gold
Kom nylig tilbake fra ei trivelig og varm uke i Polen. Madammen er opprinnelig fra Poznan, så vi dro ned for å hilse på familie og venner, og jaggu hadde hun ikke en overraskelse på lur til meg også.

Planen var først å prøve å få til en liten omvisning på Krzesiny, som er hjembasen til to av de polske F-16-skvadronene, men pga. ferieavvikling skulle det vise seg å være vanskelig å få tak i rett person der. Men etter litt research fant hun ut at den lokale flyklubben flyr rundturer med An-2 hver søndag i august. Så på søndag den 5. august troppet vi opp på småflyplassen Kobylnica, utenfor Poznan.

09.jpg


02.jpg

SP-NEH

07.jpg

I tillegg til SP-NEH var det fire andre An-2 der, i forskjellig stand, går utifra at de brukes som delemaskiner.

01.jpg


10.jpg


03.jpg

Mens vi ventet på å fly ankom flere andre småfly (Cessnaen fløy også rundturer).

08.jpg

Boarding pass

11.jpg


12.jpg

En kort flight/safety brief på polsk, skal ikke påstå at jeg forstod stort...

06.jpg

SP-NEH tar ti passasjerer og to piloter, rimelig trangt, men behagelige seter. Det største minuset var mangelen på fungerende air conditioning, med godt over 30 varmegrader i skyggen var det godt og varmt inne i maskinen.

13.jpg

Flight deck.

16.jpg


05.jpg


04.jpg

Climbing out.

14.jpg

Safety instructions.

15.jpg

Det var ikke lange flyturen, vi var i lufta i toppen tjue minutter, men moro og annerledes. Det føltes litt som å fly en gammel lastebil, det humpet og bråkte.

Avslutter med et par bilder av en MiG-21 som er "gate guard" på Kobylnica

17.jpg


18.jpg
 
Flott bilderapport fra tur med en robust arbeidshest. Trodde først de hadde orange tekstiltak i cockpit, men ved nærmere gransking så jeg at det var solavskjermingen! :D
 
Back
Top