Aeriton... Noe nytt?

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
Er det kommet noe ny info om dette prosjektet? Spennende med norskprodusert fly. :spin:

http://www.aeriton.com

Vi kommer med en pressekonferanse i begynnelsen av Mai.

Jeg kan røpe så mye at det har skjedd svært mye den siste måneden.
Vår nettside (den ordentlige) vil være oppe noen dager før dette.

MVH

Johannes Waarseth-Junge
CEO
Aeriton Aircraft AS

Det eneste de kommer til å bygge er luftslott er jeg redd, Ingen oppegående personer med penger går inn i et prosjekt som dette.

Ræser har rett. Hvorfor prøve å få till noe, når man heller bør sitte hjemme å kun gjøre ting i fantasien? Nei, fy for dem som viser litt "spirit" og faktiskt gjør noe! Sånne liker vi ikke i Norge.

Dette kalles, for dem som var usikre, for ironi.

Jeg ønsker Aeriton all lykke! Blir spennende å følge med på prosjektet.

Originally posted by info
Vi kommer med en pressekonferanse i begynnelsen av Mai.

Jeg kan røpe så mye at det har skjedd svært mye den siste måneden.
Vår nettside (den ordentlige) vil være oppe noen dager før dette.

MVH

Johannes Waarseth-Junge
CEO
Aeriton Aircraft AS

ck-altakrøll-scanair-dott-no tar gjerne i mot en invitasjon til pressekonferansen:biggrin

Skepsis til et prosjekt som Aeriton jobber med er en svært sunn holdning.

"Ræsers" vurderingsgrunnlag for sitt bastante standpunkt har jeg heller ingen formening om.

Hva som er en realitet er bakgrunns arbeidet for å faktisk komme til et punkt innen aerospace hvor man enten forkaster et konsept, eller velger og ta det videre.
Aeriton prosjektet har nå pågått i snart tre år, med løpende vurdering av helheten. For å gi et prosjekt som ikke skal sertifiseres som "exprimental" kreves ikke bare en idé, men man skal knytte til seg leverandører av hovedkomponenter i et fly som er en prosess i seg selv.
Eksempel: For en produsent av avionikk og bestemme seg for å levere et integrert system til et nytt fly, og som i vårt tilfelle en helt ny produsent er en omfattende avgjørelse. Det å si ja til deltakelse, er for produsenten og å påta seg 35-40 mill.Nok i egne kostnader. Et avionikk system skal kalibreres, sertifiseres og innstaleres i en maskin. Den kostnaden og det arbeidet må produsenten selv påta seg. For oss som er et helt nytt konsept skal man da "bevise" ikke bare at flyet faktisk kan fly, men og at potensiellt marked som gjør at en produsent sier ja til en slik kostnad, og at dette er noe for dem og tjene penger på.
Aeriton har leverandører på alle disse systemer.

Jeg vil heller ikke kalle Aeritons investorer for "ikke oppegående mennesker".

MVH

Johannes Wårseth-Junge

Back