Accor club - signup for platinum (kampanje ferdig)

Bodde på Sofitel Warsaw 5.aug. Veldig bra hotell. Betalte 55 Euro for oppholdet i et enkelt rom uten frokost. Har platinum status. Fikk en drikkebong som kunne benyttes i baren. Ellers ble jeg oppgradert til et større rom. Veldig bra rom. Kunne ha rommet til kl.16 ved behov. Fikk også en liten boks med polsk snop og noen flasker med mineralvann som ikke koster mer enn 2-3 kr i supermarkedet. MEN, ingen gratis frokost slik man gjør i Hilton.

Sånn sett er Accor kjeden sitt loyalitetprogram ikke så bra, selv med platinum status. Men hotellet i seg selv var bra.

Last edited:
Drikkebong??? He, he. Det er skikkelig vip-platinum-feeling.

Drikkebong er det samme som du ogsaa faar fra low end statusen Hhonors Gold ;). Der har de faktisk baade drikke OG frokostbonger ;)

Serioest, jeg har kun brukt statusen paa Sofitel og du faar en gratis velkomstdrink. Ett glass Bollinger var det jeg brukte aa be om paa Sofitel SFO (der jeg bor en del). No sweat. Bortsett fra det, ett par Evian paa rommet daglig og that's it.

Registrerte meg i Accor Club i sommer (ikke via denne linken). Ser nå til min forbauselse at jeg har platinum status. Har ikke en eneste natt på noen av accor sine hotell. Grei overaskelse, selv om jeg ser av kommentarer at jeg ikke tjener så mye på statusen..

Et helt verdiløst kort. Har som sagt hatt 24 netter på hoteller under Accor Club siden jeg fikk statusen uten å få én eneste oppgradering eller ekstra fordel.

Et helt verdiløst kort. Har som sagt hatt 24 netter på hoteller under Accor Club siden jeg fikk statusen uten å få én eneste oppgradering eller ekstra fordel.

Du får si du er på bryllupsreise neste gang. Da var det rett opp i de øverste etasjer og ekstra service....helt uten status ;)

ImageUploadedByTapatalk1352580377.953528.jpg

Bodde på Ibis London Heathrow Airport 01.-02.nov. BA betalte for oppholdet siden flyet videre til BOM var kansellert for den kvelden. Hadde ikke med meg medlemsnummeret ved innsjekk så jeg fikk ingen fordeler da. Senere klarte resepsjonisten å finne medlemsnummeret mitt ved å søke på e-post adressen min. Da fikk jeg en drikkebong som jeg kunne bruke på baren. I baren lagde de ingen cocktails, bare enkle drinker. Endte opp med Bacardi og Cola.

Done!
Jeg som er nybegynner i dette gamet - hvordan går man eventuelt fram for å få statusmatch...? Gir man bare beskjed om at man er Accor Platinum ved innsjekk?
Hvilke hoteller tror dere dette er realistisk å få til på?

Status match skjer ikke på hotellnivå, men hos lojalitetsprogrammet.

Club Carlson er vel en av få som matcher Accor og som også er veldig nyttig for nordmenn.

Best Western matcher alt, men det er et ganske verdiløst program.

Etter å fått seg platinum status i fjor, og bare brukt 3 netter på Accor i 2012, regnet jeg jo med at jeg skulle falle rett ned til laveste status nå i januar.

I dag fikk jeg denne krypiske mailen fra Le Club:

Dear MR Bizflyer,

Unfortunately, the number of points and nights you've accumulated this year does not entitle you to keep your status and so you have been moved to our Le Club Accorhotels Platinum status.

With over 2,500 hotels around the world, Le Club Accorhotels rewards your loyalty for every stay. The more you stay, the more you earn Le Club Accorhotels points and climb to a higher status level. This status is calculated based on the number of nights and points you accumulate over a 365-day period at Accor hotels participating in the program.

Your new Le Club Accorhotels Platinum status will show on your account within 24 hours, and a new Le Club Accorhotels Platinum card corresponding to this new status will be sent to you within two weeks at the following address:

Har ikke nok poeng/netter, så jeg blir flyttet fra Platinum til Platinum???

Jaja, skal ikke klage jeg, men dette høres jo snålt ut da?

Noen andre som har fått noe lignende?

BF:spin

Etter å fått seg platinum status i fjor, og bare brukt 3 netter på Accor i 2012, regnet jeg jo med at jeg skulle falle rett ned til laveste status nå i januar.

I dag fikk jeg denne krypiske mailen fra Le Club:

Har ikke nok poeng/netter, så jeg blir flyttet fra Platinum til Platinum???

Jaja, skal ikke klage jeg, men dette høres jo snålt ut da?

Noen andre som har fått noe lignende?

BF:spin

Jeg fikk den samme.
Står også at de vil sende meg ett medlemskort. Det fikk jeg ikke i fjor
Your new Le Club Accorhotels Platinum status will show on your account within 24 hours, and a new Le Club Accorhotels Platinum card corresponding to this new status will be sent to you within two weeks at the following address:

Jeg fikk den samme.
Står også at de vil sende meg ett medlemskort. Det fikk jeg ikke i fjor

Jeg har også fått den samme mailen som dere. Har bare fått bruk for Platinum statusen en gang, da jeg bodde i Sofitel hotellet i Warszawa.

Back