Accor club - signup for platinum (kampanje ferdig)

Aner ikke, leste ikke gjennom noen vilkår når han fikk platinum status.
Svaret kom til e-mailn hans, leste bare så vidt gjennom det og konstanterte at det ikke var noe mer å henge seg opp i :)

Det ble jo opplyst en link til Accor Platinum upgrade på tråden for Hilton H Gold. Den brukte jeg før jul, og fikk Accor Platinum. Poeng får jeg også inn på kontoen.

Forøvrig må jeg si at Platinum status hos Accor må betegnes som en skandale.
For å få kortet på vanlig vis, må man bo 60 netter i løpet av året på Accor hotels.
Accor består av 17 hotel brands. Ut av disse får man som Platinum fordeler på kun 4 av dem. De øvrige utgjør vel 90% av hotellene deres.

Jeg bodde på Sofitel i Hamburg en søndag kveld i januar. Til tross for 6 ulike rom kategorier, fikk jeg kun oppgradering til ett nivå høyere. Fikk også en gratis drink i baren. Ville jeg ha frokost skulle de ha 26 euro ekstra.

Bodde så en natt til mandag på Novotel i Madrid. Lite belegg på hotellet. Ingen gjenkjennelse overhode. La kortet på disken og sa høflig at jeg har bestilt et rom i dette navnet. Resepsjonisten formelig kastet kortet tilbake til meg. Fikk rom lengst mulig vekk fra heisen. Laaaangt å gå. Var såpass misfornøyd at da jeg senere fikk en mail om jeg kunne tenke meg å svare på en kundeundersøkelse, som til og med så anonym ut, gjorde jeg det. Med det resultat at jeg fikk mail fra hotellets General Manager som beklaget at jeg ikke hadde vært fornøyd. Så mye for den anonymiteten. Dog så brevet ganske så standard ut.

Så min konklusjon at jeg uten tvil heller vil bruke mitt Hilton Gold kort og booke hoteller etter det, og ikke etter Plat status hos Accor. Om folk bor mye hos Accor kan det neppe være for å oppnå Plat status iallefall. Det er nå min mening iallefall.

BF:cool2

A-club er vel kun egnet til å skaffe seg gratisnetter om en skal besøke dyre byer som f.eks NYC, intet annet.

Har egentlig fått ganske greie fordeler med A-Club platinum, oppgradert rom hver gang jeg har bodd på Sofitel, og en del ganger på Novotel og Mercure. Grand Shukumvit i Bangkok som tidligere var et Sofitel har også gitt oppgradering hver gang.

Fått lov å beholde rommet til klokken 16 på avreisedagen stort sett hver gang jeg har spurt uavhengig av kjede.

Har også vært med på at kortet har gitt nix og nada, men det er skjeldent.

Har ikke fått testet Hilton kortet enda, men hører mye positivt om det :)

Jeg fikk kort i posten relativt kort tid etter min første registrerte overnatting.

At dette kortet har havnet nederst i en skuff, og ikke kommer til å brukes mer, er en annen historie...

Dersom "Le Club Accorhotels Loyalty Platinum" betyr at jeg nå er Platinum, så fungerte det.

Takk for link!

Husk å ta vekk "hascopy/paste selv" i lenken...

Man skal kunne få en status match til CC Gold med Accor Plat.
Så det er da brukbart til noe :D

Jeg har fået til A-Club/Le Club Platinum 2 gange via backdoors. Naturligvis har jeg aldrig rekvalificeret.
Servicen på Pullmann Bangkok King Power var helt exceptionel (upgrades, loungeadgang, velkomstgave (læder-bagagetags) etc.), mens den på ibis, Novotel og Mercure er ikke-eksisterende. Faktisk aner de ofte ikke hvad Platinum er.

A-club er vel kun egnet til å skaffe seg gratisnetter om en skal besøke dyre byer som f.eks NYC, intet annet.

Og hva skal man med Platinum da?;) Klart, du får litt ekstra poeng, men dette er den mest ubrukelige statusen ever. Jeg hadde den gamle Sofitel statusen, som faktisk funket. Så skiftet de for noen år siden, etter det, bodde jeg kanskje 5-10 ganger i året, de fornyet til Plat hvert år. I år ble jeg gull og la meg si det sånn: jeg gidder ikke copy/ paste denne linken en gang for å komme meg opp til Plat igjen

Hos Ibis Seoul Myeongdong fikk jeg ingen privilegier da rommet var booket gjennom Hotels.com. Bestelte sent så rom var ikke tilgjengelig rett fra hotellet eller accor, kun via hotels.com.

Noen som har oppskrift på dette?
Matchet til CC Gold ved å sende en epost med screenshot av Accor Plat medlemskap til ccare_at_carlsonrezidor.com

En av fordelene med CC Gold er jo mulighet for bookinger av 2-for-1 og 4-for-2, dvs halv pris. Gir CC poeng også. Kjekt i forbindelse med den siste promoen fra Radisson & Park Inn.

Dette må være et fullstendig verdiløst program. Hadde en natt på Ibis i Sophia-Antipolis utenfor Nice (en torsdag-fredag i mai). Viser seg at man bare får poeng på Ibis for netter i helgene..... LOL

Etter at jeg fikk platinum-status har jeg hatt 24 netter på hoteller under Accor Club og av disse er 21 bestilt gjennom hotellets portal. Tilsammen har jeg fått registrert 0 netter og 1389 poeng (de måtte jeg virkelig mase for å få). Siden jeg ifølge dem enda ikke har hatt noen netter der så har jeg enda ikke fått tilsendt kortet.

Antall oppgraderingen og andre privilegier så langt er null og niks.

De finner stadig på nye grunner for at man ikke skal få noen poeng eller privilegier. Feil dato, ingen privilegier når de var fullbooket, annen policy for akkurat det hotellet, pristilbud når jeg booket, hotellet kjente ikke til Accor Club selv om de stod på sidene, etc, etc.

Dagen etter min første natt fikk jeg mail med saldo på 1060 poeng og teksten
Your Le Club Accorhotels Platinum card will be sent to you within 2 weeks at the following address:

Verdiløst kort er det uansett, tviler på at jeg kommer til å benytte det igjen.

Back