Det ble jo opplyst en link til Accor Platinum upgrade på tråden for Hilton H Gold. Den brukte jeg før jul, og fikk Accor Platinum. Poeng får jeg også inn på kontoen.
Forøvrig må jeg si at Platinum status hos Accor må betegnes som en skandale.
For å få kortet på vanlig vis, må man bo 60 netter i løpet av året på Accor hotels.
Accor består av 17 hotel brands. Ut av disse får man som Platinum fordeler på kun 4 av dem. De øvrige utgjør vel 90% av hotellene deres.
Jeg bodde på Sofitel i Hamburg en søndag kveld i januar. Til tross for 6 ulike rom kategorier, fikk jeg kun oppgradering til ett nivå høyere. Fikk også en gratis drink i baren. Ville jeg ha frokost skulle de ha 26 euro ekstra.
Bodde så en natt til mandag på Novotel i Madrid. Lite belegg på hotellet. Ingen gjenkjennelse overhode. La kortet på disken og sa høflig at jeg har bestilt et rom i dette navnet. Resepsjonisten formelig kastet kortet tilbake til meg. Fikk rom lengst mulig vekk fra heisen. Laaaangt å gå. Var såpass misfornøyd at da jeg senere fikk en mail om jeg kunne tenke meg å svare på en kundeundersøkelse, som til og med så anonym ut, gjorde jeg det. Med det resultat at jeg fikk mail fra hotellets General Manager som beklaget at jeg ikke hadde vært fornøyd. Så mye for den anonymiteten. Dog så brevet ganske så standard ut.
Så min konklusjon at jeg uten tvil heller vil bruke mitt Hilton Gold kort og booke hoteller etter det, og ikke etter Plat status hos Accor. Om folk bor mye hos Accor kan det neppe være for å oppnå Plat status iallefall. Det er nå min mening iallefall.
BF:cool2