Aarets Scanair/Flyertalk DO gaar til Toulouse (med mer) 5-6. nov. Bli med du ogsaa

Opprinnelig var vel ankomst OSL i åtte-timen, hvor det vel ikke er slot-kapasitet på OSL heller - jeg vet ikke hva som var begrensende faktor jeg!

Nytt til de som starter i OSL. Dette blir selvsagt tilsendt alle og postet paa hjemmesiden i loepet av neste uke.

Oppmoete blir i terminalen der en spesiell skranke blir tildelt for innsjekk med paafoelgende security check

Man blir derifra fraktet med buss til SAS sin hangar der aktivitetene vil foregaa. Kan nevnes at en av Norges nye C130J vil vaere gjest i hangaren der frokost vil serveres. Oppmoete er naa kl 0730 dersom man vil ta imot maskinen fra Frankfurt. Vi skal naa lande litt foer kl 0800. Dersom noen har fly til OSL, er avreise fra OSL akkurat samme som tidligere.

Mer ifo foelger

Man blir derifra fraktet med buss til SAS sin hangar der aktivitetene vil foregaa. Kan nevnes at en av Norges nye C130J vil vaere gjest i hangaren der frokost vil serveres. Oppmoete er naa kl 0730 dersom man vil ta imot maskinen fra Frankfurt. Vi skal naa lande litt foer kl 0800

Så lenge det er noe å drikke på så skal jeg skåle deg ned selv om du kommer jævla tidlig

...he he 5.50 fra FRA....det er tidlig det ;)

Lander med SK236 kl 0705 fra BGO. Er det da mulig å gå rett til gate, og slippe å gå ut igjen for å sjekke inn til Condor flighten?

Lander med SK236 kl 0705 fra BGO. Er det da mulig å gå rett til gate, og slippe å gå ut igjen for å sjekke inn til Condor flighten?

Tipper du må ta turen ut i lobbyen.

Innsjekk er satt til en dedikert skranke i SAS sitt Business /EBG innsjekkingsområdet. Se på skjermen over diskene og let etter DE9254 i dette området.

Innsjekk vil være åpent fra 0700-0730. Man vil da bli sendt mot en bussgate og busses til SAS hangaren. Ha med pass

Sakset fra FT

Parts of the journey doesn't allow cameras to be brought, so that means your camera/iPhone and other devices containing cameras, will be laying on the plane unattended for the duration of the Airbus stop.

We will have a professional DO photographer who will capture everything, so I ask you please, don't bring heavy camera equipment. If you plan on bringing a camera, please bring a compact one and be prepared to leave it on the plane.

Just to clarify: The reason why we have these restrictions is that we don't want people to loose their property. Most of us has a hotel room in Frankfurt and it's just better that people bring their id and a little camera for the day. No need for money, reading material, Ipods or other gadgets
smile.gif

Hva med oss som starter på OSL, vi vil jo ha med bl.a kamera og gjerne laptop.

Er det ikke mulig å avtale med DE (eller Airbus) om at slikt blir låst inn en plass mens vi er på fabrikken? For vi vil jo dokumentere fra andre deler av DOet, som kanskje ikke DO fotografen får med seg...

Hva med oss som starter på OSL, vi vil jo ha med bl.a kamera og gjerne laptop.

Er det ikke mulig å avtale med DE (eller Airbus) om at slikt blir låst inn en plass mens vi er på fabrikken? For vi vil jo dokumentere fra andre deler av DOet, som kanskje ikke DO fotografen får med seg...

Nei, vi lager ingen avtaler med Airbus. For å sette ting i perspektiv: Dersom det tar 2 minutter å lever fra deg utstyr, få kvittering og ganger dette opp med 229 personer, håper jeg du skjønner at ting tar tid.

Du kan legge tingene ombord på eget ansvar, det er eneste løsningen, men som jeg forsøkte å få frem i FT tråden, jeg vil helst ikke ha 229 SLR som knipser bilder hele dagen, igjen, du skjønner sikkert hvorfor.

Det blir plass i hatehylla til en trillekoffert pr. passasjer som starter i Oslo, man kan jo legge tingene sine der

Parts of the journey doesn't allow cameras to be brought, so that means your camera/iPhone and other devices containing cameras, will be laying on the plane unattended for the duration of the Airbus stop.

We will have a professional DO photographer who will capture everything, so I ask you please, don't bring heavy camera equipment. If you plan on bringing a camera, please bring a compact one and be prepared to leave it on the plane

Kva ligger det i "iPhone and other devices containing cameras" ? Eg har ein telefon med eit ubrukeleg kamera -må denne ligge tilbake i flyet? Reiser vel neppe utan telefon, og heller ikkje så gira på å legge att ubevokta.....

Kva ligger det i "iPhone and other devices containing cameras" ? Eg har ein telefon med eit ubrukeleg kamera -må denne ligge tilbake i flyet? Reiser vel neppe utan telefon, og heller ikkje så gira på å legge att ubevokta.....

Ubevokta blir jo ikke tingene, men legger man ting igjen i lomma foran seg, vil jo vaskekjerringene plutselig bli en faktor. Legg gjerne igjen tingene i trillekofferten i overhead bins. Vaskekjerringene vil ikke ha noe der oppe å gjøre

Nei, vi lager ingen avtaler med Airbus. For å sette ting i perspektiv: Dersom det tar 2 minutter å lever fra deg utstyr, få kvittering og ganger dette opp med 229 personer, håper jeg du skjønner at ting tar tid.

Du kan legge tingene ombord på eget ansvar, det er eneste løsningen, men som jeg forsøkte å få frem i FT tråden, jeg vil helst ikke ha 229 SLR som knipser bilder hele dagen, igjen, du skjønner sikkert hvorfor.

Det blir plass i hatehylla til en trillekoffert pr. passasjer som starter i Oslo, man kan jo legge tingene sine der
Jo da, skjønner det. Så det er relativt trygt å legge kamerabagen igjen i hattehyllen, sammen med trillekofferten, mens vi er inne på fabrikken?

Er det samme type restriksjoner på fotografering på LH i FRA og? Eller er strikken litt meir tøyeleg der....? ;)

Back