AA til Osl?

Er det noen planer om at BA og AA skal gi poeng på hverandres flighter over Atlanteren i forbindelse med det samarbeidet Virgin er så imot at de tagger på flyene sine? Da hadde det iallfall vært genialt med denne ruten. Men trivdes bedre i tuppen av 777 enn det jeg tror jeg vil gjøre i en 757:p.

Hadde vært topp.... Spesielt i disse dager da bonusprogram betyr så lite... :up:

Er det noen planer om at BA og AA skal gi poeng på hverandres flighter over Atlanteren i forbindelse med det samarbeidet Virgin er så imot at de tagger på flyene sine? .
Litt på siden men AA og BA vil nok gjerne gjøre det. Myndighetene som stopper det.

Ser at de burde kunne fått flere connections via ORD enn JFK riktignok.
Hvis det er noe hold i blunket til AA-skipper, så kan vi jo holde knapp på JFK, selvom Chicago hadde vært å foretrekke for min del. Uansett er det hyggelig dersom AA starter, og det burde være gode muligheter for å få med seg en god del frakt også.

Er det realistisk å tro at det er plass til to aktører på OSL-NYC, eller er AA bedre tjent med å åpne OSL-ORD? (vet at det blir spekulativt)

Fraktkapasiteten på en 757 over dammen er vel rimelig begrenset. CO har vel ikke med så mye frakt fra/til USA??

Fraktkapasiteten på en 757 over dammen er vel rimelig begrenset. CO har vel ikke med så mye frakt fra/til USA??

Nei, og det er litt snodig med alle disse 757´erne egentlig.

Etter hva jeg har kunnet bringe på den rene, så er det nærmest "ekstrem" underkapasitet på frakt over dammen.

Hadde vært artig å se AA på OSL og vet at OSL har rute til ORD og MSP på ønskelista. Jeg hadde absolutt ikke blitt overrasket om denne kom, evt mitt forslag til noen av forum medlemene etter noen pils ved Jo Kobros plass; DL til DTW eller MSP.

Jeg gleder meg allerede til å lese JetBlue sine posts og hints fremover og tolke de opp og ned.

Etter hva jeg har kunnet bringe på den rene, så er det nærmest "ekstrem" underkapasitet på frakt over dammen.

Antar du kun snakker om fra/til OSL da? For frakmarkedet generelt har jeg hatt inntrykk av hatt slitt med overkapasitet den siste tiden pga verdensøkonomien?

Antar du kun snakker om fra/til OSL da? For frakmarkedet generelt har jeg hatt inntrykk av hatt slitt med overkapasitet den siste tiden pga verdensøkonomien?

Ja, det er snakk om til/fra OSL. Mesteparten kjøres på trailer sørover og sendes derfra.

Kanskje noen i frakt på OSL kan bekrefte, ev korrigere.

Nei, og det er litt snodig med alle disse 757´erne egentlig.

"Vet" vi egentlig at det blir 757 dersom de kommer. Er 767 utelukket?...

CO foretrekker fuel fremfor cargo på 757ene har jeg hørt rykter om. Samme vil vel gjelde for AA dersom de kommer og dersom det blir 757

CO foretrekker fuel fremfor cargo på 757ene har jeg hørt rykter om. Samme vil vel gjelde for AA dersom de kommer og dersom det blir 757

Kan få med mye frakt, men alt må jo lastes bulk.... :) Kjip jobb!

Heisann!

Skal det bli snakk om en "standard" B757-200 blir det nok ikke mye plass til annet enn pax og baggasje... og knapt det. ARN-EWR er 3,415 nm og TXL-EWR er 3,458 nm og turen tilbake til EWR paa vinteren er stort sett maksimum flytid for en B757-200 uten noe som helst form for restriksjoner... OSL-ORD er 3,522 nm...!

Er OSL-ORD en rute de virkelig lurer paa vil jeg tro de ville se etter annet utstyr...?

Dag

Back