AA setter alle MD80-fly på bakken

Re: AA setter alle MD80-fly på bakken

Heisann!

Er dette kravene i et AD (Airworthiness Direktiv) så må man følge dette, selv om man ikke nødvendigvis er enig. Vil du forandre på dette må du søke om en AMOC (Alternate Means of Compliance) fra FAA ACO (Aircraft Certification Office) eller FAA ECO (Engine Certification Office). Ingen andre, som for eksempel CMO (Certificate Management Office) eller andre lokale FAA inspektører kan tillate dette, men i enkelte tilfelle har FAA gitt Boeing, og jeg regner også med Airbus, delegert tillatelse til å gi ut en AMOC.

Speedbird Om du ikke har funnet den AD'en enda skal jeg se om jeg kan finne den. Jeg regner med at du kan søke på FAA sin web side under MD80 ADs...?

...og

Og vår man i Houston beholder roen

Sover stort sett godt hver natt jeg Tommy777 ... ^_^

Dag

Sendte en mail til aftenposten i går der jeg gjorde oppmerksom på blemma til kameraten som posta den helt ville artikkelen. Fikk svar:

Hei,

Det gikk nok litt kjapt i oversettelsen. Dessverre ble noen fakta feil gjengitt i saken. Beklager dette. Fint at du sier fra.

Mvh

Mer troebbel for AA. FAA er ikke fornoeyde med jobben som ble gjort for to uker siden ...
http://seattlepi.nwsource.com/business/1310ap_american_airlines_cancellations.html?source=mypi

American Airlines canceled 850 flights Wednesday - more than one-third of its schedule - as it spent a second straight day inspecting the wiring on some of its jets, the same issue that caused the nation's biggest airline to scrub hundreds of flights two weeks ago.

American canceled nearly 500 flights on Tuesday, stranding hundreds of passengers. Federal inspectors found problems with wiring work done two weeks ago, although the airline says safety was never jeopardized.

Skulle tro det er mer enn to pax pr flight, så "thousands" ville vel vært både mer dramatisk og korrekt... :p

Back