American Airlines med datatrøbbel - Alle fly satt på bakken.

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
American Airlines med datatrøbbel - Alle fly satt på bakken.

American Airlines har satt alle fly på bakken pga. alvorlig datatrøbbel.

American's network system is experiencing intermittent outages. At this time, we are holding all flights on the ground until later this afternoon, when we will provide another update. We are working to resolve this issue as quickly as we can, and we apologize to our customers for this inconvenience.

http://www.aa.com/homePage.do?locale=en_US

Heftig trafikk på Twitter-profilen deres også...

Re: American Airlines med datatrøbbel - Alle fly satt på bakken.

Ser riktignok ut til at de har noen fly i luften fortsatt, men mulig det er fordi de er inbound...

Det er SABRE som har problemer, så både reservasjon og innsjekk/loadcontrol er berørt. Pussig nok ser det ut til å være begrenset til American's partisjon. Ingen andre SABRE-brukere har problemer.

RETTELSE: Det er AA Systems' interface til SABRE som har sviktet - ikke SABRE selv ... Skal være oppe nå, så da kommer man vel sakte i gang igjen ..

Last edited:

Ser riktignok ut til at de har noen fly i luften fortsatt, men mulig det er fordi de er inbound...

Fly som ble 'closed out' før stoppen, er ikke berørt. Ingen grunn til å hindre dem fra å fullføre ruten.

Hele flåten faktisk, dummeste jeg har hørt denne uka. Kjenner flere i AA både kabin og flightdeck som var i lufta på det aktuelle tidspunkt... At ikke fly tok av er nå en ting. Men det er langt fra å sette flåten på bakken...

Hele flåten faktisk, dummeste jeg har hørt denne uka. Kjenner flere i AA både kabin og flightdeck som var i lufta på det aktuelle tidspunkt... At ikke fly tok av er nå en ting. Men det er langt fra å sette flåten på bakken...

Da skal jeg ordlegge meg annerledes neste gang! Ha en flott dag videre!

Da skal jeg ordlegge meg annerledes neste gang! Ha en flott dag videre!

Det var ikke deg jeg siktet kommentaren imot. Det var ment mer mot VG og TV2 og andre mediehus som ikke er helt stødig i luftfart. Du siterte vel bare fra disse. Takk og ha en super dag selv :)

Back