AA setter alle MD80-fly på bakken

Re: AA setter alle MD80-fly på bakken

Tror nok Aftenposten enten overdriver litt eller sliter litt med engelsken.

Dette er det CNN artikkelen sier:
Because the process can take several hours per aircraft, we have had to cancel approximately 200 flights as the aircraft are being inspected. Many inspections have already been completed and the aircraft are currently in service. We are in the process of completing the inspections on the remaining airplanes and will return them to service on a rolling basis throughout the day.

Dvs. det er 200 avganger som er kansellert, ikke 200 fly som er satt på bakken

Slik som det pleier å bli med "lost one engine" ?

Det du skriver er jo bare tull!! De har kansellert 200 avganger, ikke satt hele flåten på bakken..

Because the process can take several hours per aircraft, we have had to cancel approximately 200 flights as the aircraft are being inspected. Many inspections have already been completed and the aircraft are currently in service. We are in the process of completing the inspections on the remaining airplanes and will return them to service on a rolling basis throughout the day.

Last edited:

Ettersom MD80-flaaten teller omtrent 45% av den totale flaaten, ville det vaert vaert totalt sammenbrudd hos AA hvis alle hadde blit groundet. Denne saken gjelder rundt 10% av flaaten, og gjalt sikring av ledninger i hjulbroennen og maaten de var festet paa. En FAA-inspektoer hadde godkjent dette, mens en 'ny' ikke likte det ...

"Selskapet eier over 1000 fly", er dette inkludert alt av datterselskap osv?:angry: i mine lister ser jeg bare ca. 650 fly:9:

Last edited:

Såvidt jeg kan se, 652 i AA, og 296 i American Eagle...

948 maskiner til sammen mao... Close, men ikke 1.000...

Last edited:

Det ville jo vært katastrofe om de hadde satt alle 300+ MD80'ene... God det var bare noen og at det er fort gjort...

og om illustration bruges billeder af F100....vel det er jo kun os der kan se det !!!!!!

Hilsen
Ole

Dette var jo en tragisk artikkel..
..noen som har konkret info om hva det faktisk dreier seg om?

Dette var jo en tragisk artikkel..
..noen som har konkret info om hva det faktisk dreier seg om?

Kanskje dette hjelper?

The inspections are intended to verify that a sleeve covering a wire bundle to the auxiliary hydraulic pump is attached to the wheel-well wall at one-inch (2.5-centimeter) intervals, as directed by the FAA, Wagner said.
"We have found that some of the attachments were slightly more than one inch," he said. "We are going back to make sure we have precisely attached the sleeve every single inch. This is an abundance of caution on our part."

Kanskje dette hjelper?

Absolutt!
Dette var interessant lesning!
Har skrudd en del -80 siste tiden,
og har nå fått en detalj jeg skal
kikke litt ekstra på i morgen! :)

Men jeg kunne tenke meg å visst akkurat hva de mener med;
"Slightly more than one inch"

Da har WN, UA, AA og DL hatt diverse sjekker den siste tiden.. Og vår man i Houston beholder roen :lol:;)

Back