A380 til OSL..

Re: A380'en på OSL - Drittværet har kommet!

Fin denne bildeteksten på Nettavisen: "TESTES NÅ: Det gigantiske A380 testes utendørs til offentlig skue på Gardermoen"

Noen har ikke skjønt hva "fog" er. :-)

Hilsen,
Laurenz

A 380 en har ikke flydd i dag i det hele tatt, og alle tester på gardermoen skal foregå på bakken. Den skal kun ta av igjen når den er ferdig med alle testene.
DVS - til dere som mener dere har sett den i luften i dag - dette er feil. Den har blitt flyttet (reposisjonert) to ganger i dag, men ikke vært utenfor de-icing plattformen på alpha nord. Den reiser mest sannsynelig i morgen, da de skal utføre testene i natt.

Ahum.... kommentaren gjalt turen i går. ;)

Men, trenger de kun 1 dag for testing eller kanskje flere. Håper ikke kveldens tåke betyr at flyet er borte når jeg kommer på jobb i morgen ettermiddag.

Hilsen,
Laurenz

tror det er like greit jeg ikke får vært der å sett den, kunne fått forklaringsproblemer med hvorfor området under beltestedet vokser sånn.

:lol:

Da kan det se ut som vi får forlenget besøket vårt litt til... Testene som skulle vært gjort i natt har blitt utsatt grunnet alt for godt vær. Maks sikt for at testene skal bli godkjent er 150 meter... akkurat nå er det 4-5 ganger så mye.

Det er jo en god nyhet for noen av oss :D

Sakset fra OSL.no:

Oppdatert 13. desember kl 10.15:
Vi har fått opplyst at flyet blir stående på Oslo Lufthavn til fredag 14. desember, men det er også mulig at det blir til lørdag 15. desember. Foreløpig har ikke værforholdene vært optimale i forhold til de testene som skal gjøres.

A380 avgang kl 08:00 i morgen

Det er planlagt testing i natt og avgang i morgen tidlig.
Så det er bare å stille seg opp med kamera igjen.

hilsen,
Laurenz

Været var godt nok for at fanbladene på KKV iset og mitt fly hjem ble 2timer forsinket. :angry: Men det var vel verdt det siden A380 ble besøkt tidligere på dagen.

A380 departure

Ser ut at den flyr tilbake til frankrike klokka 0800 i morra tidlig..

Sakset fra ippc.no
--------------------------
DEPARTURE: ENGM
DESTINATION: LFBO
CALLSIGN: FWWEA
SOURCE: FPL
EOBT: 0712140700
ROUTE: SKI UT600 LAGUM UL621 AAL UP615 ALS UN872 EEL UP174 WOODY/N0485F410 UN872 KOVIN UY317 RESMI UN857 DIRMO UZ365 NARAK
-------------------------

Re: A380 departure

De har vel kanskje hatt freezing fog på Gardermoen nå. Her i Sandefjord har vi ihvertfall mer enn nok av freezing fog. Brrrrr, det er iskaldt og disig. Bilen er full av rim og is. Så hvis ikke det er freezing fog på OSL, så send maskinen hit da vel :lol:

Ja, været på Gardermoen har passet bra for Airbus-teamet. Ned mot -12, om enn ikke noe snø...

De har vel kanskje hatt freezing fog på Gardermoen nå. Her i Sandefjord har vi ihvertfall mer enn nok av freezing fog. Brrrrr, det er iskaldt og disig. Bilen er full av rim og is. Så hvis ikke det er freezing fog på OSL, så send maskinen hit da vel :lol:

Nåja... Tåka her var nå heller beskjeden, spør du meg...

Hva underkjølt tåke gjelder, så er dette den snilleste jeg har sett...

Da var 7 tråder om A380 på OSL merget/flettet pent inn i orginal-tråden. Peker ligger igjen i 3 døgn fra de gamle trådene.

-A

Og nå skal maskinen desverre forlate oss i morgen GRYYYYYYYTIDLIG hører jeg snakk om, rundt kl. 0630!

Farveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel!!!

Nei nei nei, kan ikke dra før 8, når morgensola er på det fineste.. Lenk deg fast til aktiv Morten hehe :-)

den reiste samme i samme retning som den kom... og samme rwy.. Passerer i dette øyeblikk fl200 i godt sig sørover.. Hadetbra Flode, takk for besøket :-)

Sakset fra ippc.no
--------------------------
DEPARTURE: ENGM
DESTINATION: LFBO
CALLSIGN: FWWEA
SOURCE: FPL
EOBT: 0712140700
ROUTE: SKI UT600 LAGUM UL621 AAL UP615 ALS UN872 EEL UP174 WOODY/N0485F410 UN872 KOVIN UY317 RESMI UN857 DIRMO UZ365 NARAK
-------------------------

Hvor på ippc.no finner du denne?

Back