A380 til OSL..

Re: A380 på Gardermoen (Film)

Lastebilen skulle vært sprengt. Tenk at den skulle passere akkurat da! :)
Men den utrykningsbilen i starten, hadde den noe med landinga å gjøre?

Men den utrykningsbilen i starten, hadde den noe med landinga å gjøre?

Niks, men ett lurt sted å legge skoling av utrykningskjøring ;) Orket bare ikke redigere det bort.

Siste Lang-TAF for OSL:
TAF (FT) 111700Z 120024 01005KT CAVOK PROB30 0315 2000 BR BKN003 PROB40 1524 0400 FZFG VV001

Så det ser ut til at de må vente til i morgen ettermiddag/kveld for å få FZFG. Tidligere i dag var den egentlig meldt i morgen tidlig.

Og da er det vel bare å bestille en tur SIN-SYD hos Singapore Airlines? Koster litt under 5000 kr. t/r.

Jeg mener å ha hørt for lenge siden at rullebanen på Gardermoen ikke skulle tåle vekten av 380'n, og at det var et av problemene knyttet til å opprette 380-ruter hit (rent bortsett fra at vi ikke trenger så store fly). Er det noe i det, eller er det bare terminalfasiliteter man må bygge for å ta i mot flyet i charter/rute. Det kan vel for eksempel tenkes en hajj-charter til Mekka, cruisepassasjerutvekslinger eller andre enkeltanledninger der et så stort fly ville være aktuelt, selv hos oss.

Vi har ikke noen fasiliteter til å ta den i mot, men vi kan parkere den på både 171/172 når dette er ferdig til jul, eller 186, eller 53. Men brukes 53 så må stand 51 & 50 stenges.....

Så får man se hva som skjer på Terminal 2, men at det settes av plass til en slik rugg der oppe kan jeg ikke se for meg som mye sannsynlig...

Denne andre tråden begynner vel å bli lovelig lang, så her kommer altså mitt bidrag i "tønna fra Frankrike";

80MB DivX Codec!

Takk til PH-NDR for space!
Takk for filmen, Thomas. Her ser vi godt hvor mye folk og biler det var, og det ble kork i over 20 minutter etterpå, det sto helt stille!

Selv sto jeg og fotograferte rett v den røde bilen på skogveien bakerst, som er restene av gamle rv174

JIPPY !! Jeg har sett den.... Flott overflyging over Sandefjord. Fin å se med kikkert og også det blotte øyet.
Takk til info på Scanair som gjorde at det ordnet seg.

Det var vel vi i Sandefjord som så den først da. En venn så den (med kondensstripe) i kikkert når jeg så den på radarlink på PC rett øst av Kristiansand.

Er det noen som har en liten oversikt over hvor den står, og hvordan man kan ta bilde av den? Tenkt meg nedover i morgen, og lurte på om det var lett å komme seg rundt der den står for å få brukbare bilder? Bussruter, transport... Hvordan? :)

Er det noen som har en liten oversikt over hvor den står, og hvordan man kan ta bilde av den? Tenkt meg nedover i morgen, og lurte på om det var lett å komme seg rundt der den står for å få brukbare bilder? Bussruter, transport... Hvordan? :)

Se her http://forum.scanair.no/showthread.php?t=25571
så er det noen bilder som viser hvor den står, og en og annen buss går det vel rundt. Men ingen kan vel garantere at den blir over til torsdag, det henger på værforholdene...

Det var vel vi i Sandefjord som så den først da. En venn så den (med kondensstripe) i kikkert når jeg så den på radarlink på PC rett øst av Kristiansand.

Slått av Stavern er jeg redd... "Laurvig" rapporterte den i sikte fra Stavern, før han satte kursen mot Torp for å bli med i LN-MAJ til OSL...

Back