• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

A380 svingradius?

A380 skal klare å snu 180˚ på 48 meter, men det er ikke bare hjulene man må tenke på. A380 har nesten 20 meter lengre vingespenn, og dobbelt så mange motorer. Ytterste punkt på vingene henger også litt lavere enn B777.
 
Detaljer om svingradius fra s.180 og utover

AIRCRAFT CHARACTERISTICS - AIRPORT AND MAINTENANCE PLANNING

Minimum svingradius (vingen) ser ut til å være 53,76m. Dvs. vingetippen (den yttre) har flyttet seg
107,52 m ved en 180 graders sving. Eller for å si det på en annen måte, man kan i teorien
snu 180 grader mellom to byggninger som står ca 110 m fra hverandre.

Tilsvarende Radii for 777-300 er 45,3 m

W
 
Last edited:
Takk for info!
Noen som vet om dette var en test eller et uhell?.Ser bildene er datert i 2005,et par år før de ble satt i trafikk
 
Back
Top