A380 - "Jeg Reiser Alene"...

Lang rapport, men vel anvent tid å lese hele (uten å jukse!) Gleder meg alt til neste med b744 :)
 
Jeg syns dette var fantastisk skrevet, og med ganske gode bilder i tillegg.
Stå på! Du har vist forumet at du klarer å komme deg frem på egenhånd - uten problemer!

Jeg måtte ta meg en pause i midten da jeg måtte ta etpar arbeidsøkter til..., men
måtte tilbake til lesinga første mulige pause som jeg fikk.

Jeg tror mange gleder seg til å lese om 744-turen din (om det blir noe).
 
Som alle andre sier, så var dette en fantastisk bra raport!
Gleder meg til innenriks LH 747 raport fra deg!
 
Leste litt på setekonfigurasjonene på A380 i de forskjellige selskap. Ikke rart at Singapore har bedre benplass enn Air France, de har 90 pax mindre i sin config. Høres fantastisk ut. Både Singapore, Quantas og Emirates sine config er betydelig mindre i max pax, enn Air France og Lufthansa...

hei å hå

H
 
Leste litt på setekonfigurasjonene på A380 i de forskjellige selskap. Ikke rart at Singapore har bedre benplass enn Air France, de har 90 pax mindre i sin config. Høres fantastisk ut. Både Singapore, Quantas og Emirates sine config er betydelig mindre i max pax, enn Air France og Lufthansa...

Nå sier nødvendigvis ikke det totale antall seter alt om hvor god benplass har. Husk at f.eks andelen av flyet som går med til første og business class spiller en viktig rolle her. F.eks så går mer av arealet ombord i Singapore sine maskinener med til first og business en både Lufthansa og Air France sine, itillegg til det faktum at også businesspassasjerene sitter trangere hos Lufthansa og Air France enn Singapore

Hadde man f.eks kun kjørt economy og stappet 650 seter inn i Singapore sine maskiner, ville benplassen for hver passasjer blitt enda bedre enn det den er for dagens economy passasjerer i deres 475-seters versjoner

Litt på siden, på samme plassen der hvor Singapore Airlines har 12 Suites, har Lufthansa 84 economy seter ;)
 
Kjemperapport, og spennende lesning! (Helt uten juks herfra også...) Ser frem til din neste tur med LH 747 , og ny rapport!
 
Og på samme plassen foran nede som SQ 12 suiter , har AF 9 First i et "kontorlandskap"... Hva er best ?? ^_^ Vil aldri finne ut...:rolleyes:
 
Nå sier nødvendigvis ikke det totale antall seter alt om hvor god benplass har. Husk at f.eks andelen av flyet som går med til første og business class spiller en viktig rolle her. F.eks så går mer av arealet ombord i Singapore sine maskinener med til first og business en både Lufthansa og Air France sine, itillegg til det faktum at også businesspassasjerene sitter trangere hos Lufthansa og Air France enn Singapore

Nå kan det hende at eg er så gammel at matematikk er historie, og at eg er ganske treg av meg, men hvis det er som du sier at Singapore har større areal for First og Buis., vil det da ikke være mindre areal igjen til Økonomi...? Og det er da eg ikke helt forstår at beinplassen er så mye bedre på Økonomi hos Singapore... Air France har totalt 49 seter mer på Økonomi enn Singapore, hvorav 32 er på første etg., noe som med 3-4-3 vil si kun 3 seterekker (+ en 2 seter...), på Økonomi... AF har 9 First, mens Singapore har 12 First på 1. etg.

Men du er ikke den eneste som har sagt til meg at de opplever plassen som god på Økonomi hos Singapore, noe jeg heller ikke betviler, og har intet problem med å tro deg... Spørsmålet da er om det er forskjellig beinplass på Økonomi, etter hvor en sitter... Og så må eg også røpe at eg har veldig lange bein, min lege som laget skinnen til foten min - sa at han aldri hadde målt så lange bein i forhold til totalhøyden (1,9 m) på noen andre pasienter tidligere :-)

Ang. Lufthansa, så kan jeg hvis jeg leser tabell riktig - forstå at de på 1. etg. kjører kun Økonomi (420 seter), og i 2 etg. kjører kun First (8) og Buis.(88). Det samme gjør Emirates, men med 399 seter på Økonomi, og oppe; 14 First og 76 Buis. Qantas kjører 311 på Økonomi og 12 First på 1.etg. Oppe kjører de 72 Buis. og og 32 Prem. Econ.

Hei å hå

Harald
 
Last edited:
Nå er det ikke første gang du hører dette; men for en flott rapport! Skrevet på en god måte og hele pakken, det er sånn at man får en følelese at du sitter ved siden av og forteller! Dessuten har du sikkert noen beundrere skal du nå se;) Slikt mot tviler jeg på at mange andre har!
Men ble litt opptatt av en kommentar litt opp på siden her:

Litt på siden, på samme plassen der hvor Singapore Airlines har 12 Suites, har Lufthansa 84 economy seter ;)

Nå sklir jeg litt utenfor tema. På den samme plassen hvor Singapore Airlines har 12 Suites, har Lufthansa 84 economy seter. Lat si at begge deler gjelder Singapore, og ikke LH;

Er det da logisk tenking, å si at dersom disse 84 economy-passasjerene i gjennomsnitt betaler 5000 kr for en reise, er *området* på en reise på samme flyet i Suite-klasse "verdt" 35000 kr pr passasjer i suite-class? (Selvsagt kommer ekstra kostnadder som mat og service +++ som gjør at at prisen stiger til himmels uansett...) I så fall skjønner jeg hvorfor selskapene satser på first! De taper jo ikke akkurat penger på passasjerer i forhold til vekten (drivstoff), da disse få passasjerene betaler ekstremt mye mer enn strengt talt nødvendig(!), samtidig som man "sparer" drivstoff.

Men jeg ser ikke bort ifra at jeg er helt på jordet heller :p
 
Last edited:
Er det da logisk tenking, å si at dersom disse 84 economy-passasjerene i gjennomsnitt betaler 5000 kr for en reise, er *området* på en reise på samme flyet i Suite-klasse "verdt" 35000 kr?

First og economy er også to forskjellige markeder med to helt forskjellige betalingsvilligheter. Dermed regner jeg med at verdien på et område i First er forholdsvis mye større enn tilsvarende område i economy.
 
Back
Top