A330 til SAS Norge til vinteren?

Det kunne naturligvis tænkes at SAS denne gang kigger på A332. Dette ville give dem mere fleksibilitet i flåden og ved valg af destinationer iht rækkevidde mv. A332 vil vel kunne erstatte A340 på de fleste destinationer i perioder med lidt mindre efterspørgsel. Desuden ville chancerne for IC på OSL vel være større med et lidt mindre fly - selvom jeg stadig mener det vil være tosset og for dyrt at have mere end en hub.

Nå ganger du vel med to ... Finnair vil levere tilbake flesteparten av 330-/340'ene når de 11 A350'ene kommer og sitte igjen med en flåte på ca 14 fly når prosessen er ferdig.

Finnair ligger inne med bestillinger på 7 x A330-300 + 11 x A350, + at de eier en del av dagens A330 / A340, så de ender opp med over 20 IC fly. Men det er ikke mye da man ser på utviklingen fremover.

Saa lenge CPH er verdens navle skjer vel dette aldri. For mye politik....
Jeg var med en av SAS-flightene til OSL i april da vulkanen holdt paa, sa til den danske purseren at det jo var hyggelig aa komme direkte til Gardermoen, men at det hadde vaert enda hyggeligere om de kunne fly hit hver dag! Hun ble sur.....

Finnair ligger inne med bestillinger på 7 x A330-300 + 11 x A350, + at de eier en del av dagens A330 / A340, så de ender opp med over 20 IC fly. Men det er ikke mye da man ser på utviklingen fremover.

Er dette etter at de endret et par (var det to?) stk A330 til 5 stk A321?

Hvordan er kapasiteten ute på non-Schengendelen for tiden? Ser for meg at det kan bli trangt der ute på visse tider av døgnet om SAS skulle gjøre noe så utrolig som å gjenåpne IC fra OSL.

Hvordan er kapasiteten ute på non-Schengendelen for tiden? Ser for meg at det kan bli trangt der ute på visse tider av døgnet om SAS skulle gjøre noe så utrolig som å gjenåpne IC fra OSL.

Tror OSL har innsett at noe bør skje ASAP, og det ligger vel i kortene med byggestart på OSL T2 så snart godkjennelsen er i boks... Og en slik avgjørelse var vel ventet tidlig i høst?

Om trafikken skulle øke så mye som det stipuleres i visjonene til ymse flyselskap, og i tillegg med DY sine etterhvert mer håndfaste planer, så er det jo naturlig å tenke seg mye "store" fly fremover.

Da er det neppe utenkelig at OSL skulle innse at de har for lite cat D og cat E stands. Dermed kan de jo fort droppe trinn èn og trinn to, og ta hele T2 utbyggingen som ett trinn. Tror ganske bestemt at det vil bli rimeligere enn å dele T2 opp i to separate utbyggingsprosjekter...

De første IC 18 styrmennene av de overtallige, har nå fått kursdato på Short Haul-flyene. Det er tatt høyde for den ekstra A340'en som kommer til høsten. Det koster anslagsvis ca. en halv million SEK pr. omskoling, så dette lukter det ekspansjon av, ja!

Back