A330 til SAS Norge til vinteren?

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Ja, ja, ryktebørs :stir er gøy ( ikke skyt pianisten :wow: ).

Fikk vite i kveld fra SK-kilde at SK Norge skal behandle på styrmøte i august en ev. anskaffelse av to stk 330 ( vet ikke om 333 eller 332 ) for nye ruter OSL til SEA/ORD vestover og BJS østover... Dette for å komme Kjos i forkjøpet ????:stir

Hadde jo vært morsomt, om sant ... :YES
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

Tror vi slenger dette i bunken over rykter som viser seg å være totalt skivebom.......

Det er foresten ikke noe som heter SAS Norge lenger og er derfor heller ikke noe eget styre for Norge
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

Reidar da!

Hva har du røyka denne gangen?? :stir:
Det er blitt slik med disse ryktene med SAS og IC fra Oslo, at jeg tror det ikke før jeg ser det. Sist gang var det jo EWR og BKK SAS skulle satse på fra OSL, og nå altså ORD og SEA. Høres merkelig ut i mine ører! Uten å starte enda en diskusjon om SAS IC, så vil jeg mene at å ha SAS IC fra 3 skandiaviske flyplasser ikke kan være særlig fordelaktig for SAS som selskap!

BF:cool2
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

Jeg bare refererer hva en edru SK-ansatt på OSL som jeg kjenner godt, sa i min bakgård og begge drakk juice. Men som Someone sier, så må "Norge" komme på min kappe som referent. Er ikke i SK leiren lenger og følger ikke med i SK-klassen. Så den minuserer jeg ..:8:

Jeg gir ikke uttrykk for hva jeg mener eller tror, MEN ingen trodde TG kom til OSL heller.. Uansett fasinerende tanker i forbindelse med hva Kjos sier etc..:stir
 
Jeg bare refererer hva en edru SK-ansatt på OSL som jeg kjenner godt, sa i min bakgård og begge drakk juice.

Joda, men nå er nå engang SAS skandinavias største syklubb og er en skikkelig ansamlig av skravlekjærringer og man trenger ikke engang en halv fjær før det er snakk om en hel hønsegård der i huset :stir
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

Nå er ikke jeg spesialst på dette feltet. Men med tanke på at vi har COA og US Airways til USA og Thai til Østen pr idag. Å når vi vet hva Kjosern har sagt om deres planer om IC må vell SAS komme på banen asap om dem skal klare og komme inn på markede ifra OSL før det blir for sent. Og det er vell alt antydet at SAS ønsker flere fly. New Yourk området er jo alt bra dekket med Continental og US Airways. Har hørt at US Airways skal kvitte seg med alle B757 fly i løpe av året. Da kan man fort få US Airways hit med A330 eller B767 ifra neste år av.

Så om SAS har seriøse planer om IC ifra OSL må dem vell komme på banen raskt om dem skal lykkes?

Dette er bare tanker om hvordan det neste året hva IC og OSL kan se ut.
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

Direkte OSL-SEA er det vel godt marked for etterhvert. Det skal vel en del Norwegian folk over fremover for å hente fly til en stadig høyere dollarkurs?

De måtte vel likt å fly direkte skulle jeg tro.
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

Kom igjenn SAS! :) Dette kan dere klare! Håper dere gjør det, for når Kjos begynner så vil jeg tro at løpet er kjørt...
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

Dette hørtes veldig interessant ut, og la oss håpe det ikke bare er et typisk "rykte"! :p Jeg ønsker med glede A330 velkommen i fast rute fra Norge, samtidig som det er fint med flere lange interkontinentale ruter herfra.

Og nå som SAS plutselig ligger godt an, tror jeg dette kan realiseres!
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

For si som en A330-kusk (og A340...) her på forumet har sagt før...

Det tror jeg ikke før jeg ser det ;)
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

Hvis dette er seriøst, fremstår SAS' strategi som rett og slett merkelig.

De løper rett og slett etter toget!

Dette syntes ikke å være i tråd med selskapets overordnede strategi. I den strategien er CPH hub, og det er en strategi selskapet bør fortsette med. De har vel prøvd med en tredelt løsning før, og i følge dem selv var ikke det optimalt. Hvorfor skulle det plutselig bli optimalt nå?

En etablering fra SAS' side på OSL, vil kun bidra til å ødelegge profittgrunnlaget for Norwegian. Strengt tatt tror jeg også at det er motivet bak en slik strategi.
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

Pfft. Dette skjer nok samme dagen som at NAX bestiller 50 A320..
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

SEA fra OSL ville vært et veldig bra produkt og klart billigere en å operere fra CPH da den ville kunne "kjøres" med et fly i stedet for et og et halvt. :up:
 
Re: A330 til SAS Norge til vinteren ?

Hvis dette er seriøst, fremstår SAS' strategi som rett og slett merkelig.

De løper rett og slett etter toget!

Ikke for å påpeke det opplagte, men du må være ny her? ;)

Seriøst, SAS har gjort så mye sprell som ikke faller i tråd med hva de uttaler er strategi at jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg plasserer meg i kategorien som sier at dette tror jeg når jeg ser det. Om jeg ser det så tror jeg at det vil fungere når jeg ser regnskapene og at det er husfred i bolaget.

-A
 
Det er jo mulig at DY sine IC-planer har fått SAS til å skjønne at de må gjøre noe for ikke å bli sakket helt akterut.
Men jeg vil se maskinen ved gate før jeg tror det.
 
Jeg lover at jeg skal ta meg en tur med SK til SEA om de starter å fly fra OSL.....:D
 
SK med IC fra Oslo har nok livets rett til en viss grad - Med en begrensning. SAS må gå inn for det selv, og ikke bevisst undergrave det tilbudet de har direkte for å kunne sluse pax via CPH, for så å skylde på dårlige trafikktall. Det har vi jo sett før.

Allikevel, henger meg på og sier at maskinen må stå på gate før jeg tror det. Det samme går forsåvidt for Kjos og DY også, så de er i samme båt der. Foreløpig...
 
Det slo meg, ingen har så langt jeg kan huske frontet "Le Carrè"-vinkelen på denne saken. Er alt IC-pratet bare en måte for Kjos å sørge for at SAS sitt konurranseinstinkt bare begraver SAS i prosjekter som ikke lar seg betjene? ;)

-A
 
Back
Top