• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airbus A330 MRTTneo

Det er vel kanskje eneste mulighet for å holde produksjonen av -800 oppe og i gang i tilfelle noen sivile operatører plutselig vil ha den?
 
Det er vel kanskje eneste mulighet for å holde produksjonen av -800 oppe og i gang i tilfelle noen sivile operatører plutselig vil ha den?


Og samtidig kan de da få avsluttet -200 produksjonen. Akkurat det er nok en større besparelse
 
Det er vel en viss sannsynlighet for at Europa vil gå for tankfly fra Airbus fremover?

Det er jo allerede slik det er, og gjelder egentlig de meste av verden. Etter Boeing lanserte dagens varient av KC-46 er det kun Japan de har solgt til utenfor USA. Airbus har vunnet alle andre tilbud, som f.eks til Singapore, UAE, Saudi Arabia, Canada, Sør Korea.
 
Det er jo allerede slik det er, og gjelder egentlig de meste av verden. Etter Boeing lanserte dagens varient av KC-46 er det kun Japan de har solgt til utenfor USA. Airbus har vunnet alle andre tilbud, som f.eks til Singapore, UAE, Saudi Arabia, Canada, Sør Korea.

Airbus vant jo opprinnelig i USA også, før landet gjorde om på "reglene" og tilpasset det slik at Boeing kunne gå av med seieren....
 
Royal Thai Air Force blir en kunde her


The Royal Thai Air Force (RTAF) has ordered an Airbus A330 MRTT+, the latest evolution of the proven aerial refuelling and transport aircraft, based on the A330neo. The aircraft will feature both boom and hose-and-drogue refuelling systems, a VVIP cabin, and a medical evacuation kit. Conversion in Spain begins in 2026, with delivery set for 2029.
 
Back
Top