A320-100-flighter

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Noen som vet om -100-maskinene benyttes på noen bestemte ruter? Mener å ha lest tidligere at AF bruker sine hovedsaklig på domestic, men hva med BA? En flight eller to med A320-100 hadde passet fint inn i loggen...
 
A320-100 var den første version, Airbus byggede. Den har ikke 'wingfences' (trekanten for enden af vingen), meget kortere rækkevidde end -200'eren og lavere MTOW end -200'eren.
 
Jeg har loggført en reise med BA`s A320-100 fra Stockholm til London for nesten 20 år siden...:D
 
Originally posted by Blubird
Noen som vet om -100-maskinene benyttes på noen bestemte ruter? Mener å ha lest tidligere at AF bruker sine hovedsaklig på domestic, men hva med BA? En flight eller to med A320-100 hadde passet fint inn i loggen...

Har flugit BA 320-111 på bl.a ARN-LHR. Du får kanske skynda dig, de är väl på väg ut. Ett par (c/n 011 G-BUSD och c/n 018 G-BUSF) har redan sålts (juni 2006) till A.J. Walter Aviation att levereras i december 2006 och februari 2008 för "lease or part out".
 
Ut fra bilder på A.net å dømme ser det ut til at BA-maskinene blir brukt hovedsaklig på domestic og til Tyskland, mens AF sine er fotografert over store deler av Europa.
 
A320-111 benyttes mye på innland i UK, og tar man en tur til MAN så vil man nesten alltid få festet en på billedbrikken under et par-tre timers tid.

Fra MAN-turen i mai 2004
G-BUSB.jpg

G-BUSB

G-BUSE.jpg

G-BUSE

Men også LHR er en bra plass med 100% sikkerhet kan få minst en A320-111 (september 2005 på parkeringsplassen utenfor T4 i venten på min BA-flight til OSL)
G-BUSF.jpg

G-BUSF

Til sammenligning en "ny" A320-232 fra samme sted
G-EUUD.jpg


Det finnes også fem eldre A320-211 i BA-flåten (også med CFM56-5A1 som -111, men med vingefence), og her ble en festet til brikken på MAN i august i år (den kritiske tre-musketer-turen med gjennomsiktig plastpose)
G-BUSI.jpg
 
Originally posted by thorsen

A320-100 var den første version, Airbus byggede. Den har ikke 'wingfences' (trekanten for enden af vingen), meget kortere rækkevidde end -200'eren og lavere MTOW end -200'eren.

De første 21 var -100,resten er -200.
 
Originally posted by RolfL
Ett par (c/n 011 G-BUSD och c/n 018 G-BUSF) har redan sålts (juni 2006) till A.J. Walter Aviation att levereras i december 2006 och februari 2008 för "lease or part out".

Og G-BUSD ble wfu 27. oktober
 
Originally posted by Blubird

Hører også med til historien at AF har konvertert én -111 til -211, c/n 002 F-GFKQ.

Sannhet med modifikasjoner Blubird - det var Airbus som konverterte den til -211 - den ble først levert til Air France 8. februar 1991 (F-GFKQ). MSN 2 var et av utviklingsflyene og mellom 27. april 1987 og slutten av janaur 1991 bar den Airbus sine farger med registrering F-WWDA.

Edit:
Fant et bilde av G-BUSD på Lasham, allerede uten motorer :cry:

01G-BUSDAJB.jpg
 
Har to turer med Airbus A320-111 i loggboka:

Air France, F-GGEB (MSN 012) fra Paris, Orly til Brest, Guipavas den 13.03.03 som AF 7364

British Airways, G-BUSE (MSN 017) fra Oslo, Gardermoen til London, Heathrow den 16.09.03 som BA 767
 
Originally posted by Blubird
Hører også med til historien at AF har konvertert én -111 til -211, c/n 002 F-GFKQ.

??? Den är ju i alla fall officiellt registrerad som en 320-111.
 
Originally posted by RolfL

Originally posted by Blubird
Hører også med til historien at AF har konvertert én -111 til -211, c/n 002 F-GFKQ.

??? Den är ju i alla fall officiellt registrerad som en 320-111.

Eneste den mangler for å være en full -211 er wingfences - det er den eneste -111 med MTOW 68 tonn, de 20 andre har/hadde 66 tonn MTOW.
 
BA sine A320-100, stammer vel fra ordren de fikk med på kjøpet da de i sin tid kjøpte British Caledonian.

Forresten synd at det flotte selskapet forsvant!

:p VC-10
 
Back
Top