Å ikke klare en connection (med vilje?)

petter380

Powder hound
Medlem

Hei,

Sitter og titter på flights til DXB. Ser at LH ønsker å sende meg til MUC og videre til DXB med en 1t5m (65 min) connection. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke klarer denne (av flere grunner - deriblant at det er en fredagsettermiddag i november). Tenker uansett å velge den og kanskje LH fikser en annen kul routing for å få med ned, er tross alt EBG.

La oss da si at jeg ikke klarer connection, hvilke alternativer kan de sende meg på? Alle tanker tas i mot med takk :)

Re: Å ikke klare en connection (med vilje?)

Du trenger ikke mange minuttene i MUC. Det går nok greit, skal du se.

Har byttet fly på 15 min i MUC. Har du LH hele veien rekker du en middag også.

MCT MUC er 30min så plenty med tid. Jeg hadde 35min engang og flyet var forsinket med 10 minutt og bussgate. Fortsatt rakk jeg neste fly lett

Kortere connection med samme flyselskapet er vel uansett lett?

1t5m er jo massevis i MUC. LH er jo flinke med å møte sene passasjerer i ankommende gate og enten kjøre dem rett til flyet ved fjernpaek (i sommer byttet jeg i MUC uten å være inne i terminalen) eller skyffle folk av gårde

Har erfart to ganger de står ved flytrappa med skilt "MR MRS SQ 777 " raser til et lite kontor på bakkenivå, stemples ut og inn Schengen , Security og inn i bilen til rett gate .

Jeg har flere ganger blitt plukket opp ved gate og kjørt rett til neste fly evt. Vert en liten tur innom passkontroll på veien.

La oss da si at jeg ikke klarer connection, hvilke alternativer kan de sende meg på? Alle tanker tas i mot med takk :)

Med 65 min i MUC og med mindre flyet ikke er nesten en time forsinket, så kommer LH til å be om UM eller MAAS service for deg. ;)

Selv med 55 min connection, ca 20 min forsinkelse, samt gates i hver sin ende av flyplassen gikk dette bra for ca 2 uker siden. Nådde tom tissepause. Lov med A3 og videre med LH.

Som flynerd petter 380, du ble vel skuffet nå ?? ;):cry:

MUC er ikke FRA, CDG eller LHR. Går så fint og er en meget behagelig plasså bytte fly på.

Takker for tilbakemeldinger og erfaringer, det setter jeg som alltid stor pris på!

MUC er ikke FRA, CDG eller LHR. Går så fint og er en meget behagelig plasså bytte fly på.

Det viste jeg ikke. LHR trenger man helst 2 timer :p

Som flynerd petter 380, du ble vel skuffet nå ?? ;):cry:

Ja, på en måte ;)

La oss nå si at jeg blir forsinket såpass at de ikke holder DXB flyet, hvilke muligheter har LH til å sette meg på da? Ingen som har svart på det orginale spørsmålet enda (og alle hadde vel fått stryk på norskstilen sin på barne- og ungdomsskolen :p )
at jeg ikke klarer connection, hvilke alternativer kan de sende meg på?

La oss nå si at jeg blir forsinket såpass at de ikke holder DXB flyet, hvilke muligheter har LH til å sette meg på da?

Det kommer an på hvor seint du ankommer, og hvilke alternativer som eksisterer på det tidspunktet. Så, hvor seint planlegger du å komme da? (Du kan forsåvidt finne ut av dette selv ved å se hva som går enten seinere om det er noe eller dagen etterpå, regn med at du blir booket om til en annen LH routing)

Kommer vel ikke noe lengre den kvelden siden muc-dxb går 21.45. Så da blir det vel hotel og hvis jeg skl tippe, så blir det fly til frankfurt og videre derfra til dubai dagen etter. Ren gjeting fra min side :-)

LH101/LH630 neste morgen via FRA- evt Swiss via ZRH LX1101/LX242 som andrealternativ.

Kommer vel ikke noe lengre den kvelden siden muc-dxb går 21.45. Så da blir det vel hotel og hvis jeg skl tippe, så blir det fly til frankfurt og videre derfra til dubai dagen etter. Ren gjeting fra min side :-)

Var det jeg tenkte også :P Håpte de ville sette meg på noe annet, derav spørsmålet. Uansett så skal jeg teste MUC mye de neste månedene mtp. transfertid - stay tuned ;)

Var det jeg tenkte også :P Håpte de ville sette meg på noe annet, derav spørsmålet. Uansett så skal jeg teste MUC mye de neste månedene mtp. transfertid - stay tuned ;)

Dersom du bevisst satser på å ikke nå forbindelsen videre bør du i så fall ikke sende bagasje. Har du sjekket inn et eller annet som går i lasterommet vil de ofte vente litt ekstra siden det tross alt er litt pes å grave fram igjen bagasjen fra no-show passasjerer.....

Back