Re: 90% ønsker faste seterygger slik som hos Ryanair
Legger sjelden ned setet selv og har sjelden irritert meg over at folk foran gjør det. For sitter jeg på plassen min, får de uansett ikke lagt det helt tilbake.
Jeg fikk meg en liten oppvåkning når jeg fløy United longhaul. Passasjeren foran meg (full og udregelig type) prøvde gang på gang å legge setet tilbake. Til ingen nytte. Knærne mine var allerede borret inn i stolryggen hans. Han begynte å rope og kjefte, en flyvertinne kom til for å hjelpe han og jeg viste henne at det ikke var plass. Hun foreslo at vi skulle bytte plass, noe som var greit for meg, men han nektet. Fyren var stygg i kjeften og etter et par advarsler gikk hun og hentet purser.
Jeg ble noe forfjamset når purser kom bak og henvendte seg til meg. Han påstod at passasjeren i setet mitt hadde rett til å legge tilbake setet. At det betydde at jeg måtte innta en ubehagelig og smertefull stilling de resterende timene, betydde ingenting. Å legge tilbake setet sitt var enhver passasjers rett - uavhengig av om det var plass til det eller ikke.
Jeg trodde knapt mine ører og sendte en epost til kundeservice etter ankomst for å høre om hva jeg hadde blitt fortalt var tilfelle. Noe de kunne bekrefte.
Basert på den opplevelsen, håper jeg at man låser alt av economy seter så fort som mulig. På både SG og LH.
Legger sjelden ned setet selv og har sjelden irritert meg over at folk foran gjør det. For sitter jeg på plassen min, får de uansett ikke lagt det helt tilbake.
Jeg fikk meg en liten oppvåkning når jeg fløy United longhaul. Passasjeren foran meg (full og udregelig type) prøvde gang på gang å legge setet tilbake. Til ingen nytte. Knærne mine var allerede borret inn i stolryggen hans. Han begynte å rope og kjefte, en flyvertinne kom til for å hjelpe han og jeg viste henne at det ikke var plass. Hun foreslo at vi skulle bytte plass, noe som var greit for meg, men han nektet. Fyren var stygg i kjeften og etter et par advarsler gikk hun og hentet purser.
Jeg ble noe forfjamset når purser kom bak og henvendte seg til meg. Han påstod at passasjeren i setet mitt hadde rett til å legge tilbake setet. At det betydde at jeg måtte innta en ubehagelig og smertefull stilling de resterende timene, betydde ingenting. Å legge tilbake setet sitt var enhver passasjers rett - uavhengig av om det var plass til det eller ikke.
Jeg trodde knapt mine ører og sendte en epost til kundeservice etter ankomst for å høre om hva jeg hadde blitt fortalt var tilfelle. Noe de kunne bekrefte.
Basert på den opplevelsen, håper jeg at man låser alt av economy seter så fort som mulig. På både SG og LH.