Nayak eies av Monarch .. og jeg har hørt lite smigrende karakteristikker av bakmennene ..
Hvor finner du at Nayak et eid av Monarch? Det er ikke nevnt på nettsidene til noen av selskapene, og finner heller ikke noen link på Google mellom dem?
Nayak eies av Monarch .. og jeg har hørt lite smigrende karakteristikker av bakmennene ..
Hei igjen!
Jeg skal proeve aa svare paa et par ting her og starter med:
Hvor finner du at Nayak et eid av Monarch? Det er ikke nevnt på nettsidene til noen av selskapene, og finner heller ikke noen link på Google mellom dem?
Artikel fra HANGAR.NOEn av flyets spoilere viste tegn på brudd i selve festet inn mot vingen. Dette er en typisk feil som kun oppstår på et moderne fly etter at det har vært i bruk mellom fem til syv år i følge produsenten.
-Det er riktig at en av våre Dreamlinere ble stående på bakken i Hong Kong og fikk flyforbud. Vi håper flyet vil være klar for å kunne fly igjen innen kort tid. I følge Boeing vil de nå be om at spoilere på samtlige Dreamlinere som er produsert blir byttet ut, sier en talsmann for Air India til Economic Times of India.
...Spoiler problemer på AIR INDIA. Tipper det kommer en AD + SB på disse inom kort...
An AI spokesman confirmed the latest B-787 trouble. "The aircraft was grounded and has since been rectified. It will be operational soon from Hong Kong. Boeing has informed us that that they will not just replace but modify this part (spoiler-actuator for all Dreamliners)," he said.
Hei igjen!
Jeg skal proeve aa svare paa et par ting her og starter med:
TOS: Naa har jeg ikke detaljer om de enkelte DU/DY forsinkelsene, men jeg kjenner igjen mange av problemene som beskrives og svaret er definitivt ja, vi har ogsaa hatt tilfeller der et fly har sittet paa bakken et par dager for feilsoeking. Flyet, og spesielt det elektriske systemet, er veldig computer basert, og paa tross av hva mange her mener at disse computer kommunikasjonsproblemene burde vaere loest fra starten, har dette foert til mange frustrerende timer med feilsoeking. Er du paa en utestasjon, jobber med kontrakt teknikere og trenger nye komponenter kan dette vaere en utfordring...![]()
Som ogsaa er nevnt flere ganger saa sitter vi nok i en bedre posisjon ved slike lengre forsinkelser da vi har en stor (wide-body) flaate og kan sette inn reserve fly der det trenges... og vi er hva man kaller et "nettverk" selskap der vi kan beskytte passasjerer paa andre selskap. ANA og JAL har enda bedre dispatch reliability med B787, men de har ogsaa konsentrert operasjonen til et mere begrenset marked til flyet begynner aa oppfoerer seg ordentlig...Norwegian vil nok sitte in en mye bedre posisjon naar de faar flere B787 i service... :up:
Saa til Boeing Gold Care! Motor fabrikanter som GE, RR, P&W etc. er veldig flinke til fortsatt faa inntekter fra produktene deres i service med vedlikeholdskontrakter og deler. Boeing vil proeve det samme, men problemet er at dette er et relativt nytt konsept for Boeing. En tekniker med et Boeing ID kort eller United ID kort har stort sett den samme erfaringen paa dette flyet og vi laerer dette sammen. Fordelen vi har er at vi opererer over 700 fly allerede, og av disse rundt 150 wide-body fly, med et eksisterende logistikk og stoette system. Dette er en laerekurve Boeing Gold Care ogsaa maa igjennom. Jeg har flere tidligere arbeidskollegaer som naa jobber for Boeing Gold Care og dette er dyktige karer some helt sikkert faar sving paa sakene... :up:
XPilot: Som du nevner saa har stort sett alle nye fly mer eller mindre snags, ofte proposjonalt til teknologien. Jeg fikk vite av Airbus at selv A330, som er et av de mest paalitelige flyene i dag, ogsa hadde sine barnesykdommer. Vi haaper A350 har laert mye av A330/B787 problemene naar de starter service. Jeg ble fortalt at B747-400 EIS hadde en pickup truck med reservedeler som fulgte etter flyene til avgang... ^_^, men som MOW nevner, dette mediabildet vi har naa har vi ikke sett maken til... :angry:
Dag Viking: Ja det er ikke saa sensasjonelt naar ting virker som det skal... :lol:
SK384 og geirs: Takker for tilliten og som Ticketor proever jeg aa gi dere litt innsikt av hva som foregaar bak (B787) kulissene...
Dag
http://www.bloomberg.com/news/2014-01-16/boeing-faulted-by-norwegian-air-on-787-short-circuit.html
Karen Lundgren interviewer Björn Kjos som utgir en formening om at "... noen av Boeing's teknikere kunne ha vaert litt flinkere med 787 ..."
http://e24.no/naeringsliv/sas-vedlikeholder-qatars-dreamlinere/22711311SAS vedlikeholder Qatars Dreamlinere
En annen ting, hvem bestemte hvor DU's spareparts lager skulle ligge? Er dette noe DU hadde i OSL/ARN, eller faller det inn under Boeing's Gold Care?
Det er vel noe som heter at man får hva man betaler for, og har en mistanke om at DY/DU bare har betalt for sølv, men forventet gull
Er det hydrauliske spoilere eller elektriske som har sprekker?
Må nok byttes til nye inntil det kommer modifikasjoner på disse.
Nye batteriproblemer i Japan også nå..
Jeg tar gjerne heller Björn Kjos' egne uttalelser om saken ... man kan jo anta mannen er (1) vel informert ; og (2) angätt av saken ; pluss (3) i full bevisshet om de media-relaterte tilknytningene i alle uttalelser fra ham selv, som CEO hos en av de strategisk viktigste 787-operatörene ...
Finnes det virkelig flere nivåer innen "Gold Care" ?
Hvis du har bestilt en tjeneste, og ikke får som forventet ?
In an electric braking system, electronic control units and electrical wiring replace hydraulic lines and equipment, and electromechanical actuators replace hydraulic pistons. When the pilot steps on the brake pedal, a computer sends information to a control box, which converts these electrical signals into an electromechanical command: the actuators on the brake ring, replacing the hydraulic pistons, press the carbon disks against each other as in a conventional hydraulic system.
Hva er det som er så problematisk med bremsene på en B787 egentlig?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.