Heisan Wahoo!
Hei Dag, 787 generatorene produserer vel også 230V mot 777 etc. sine 115V spenning?
De to external strømtilførslene bak, er de primært til maintenance bruk?
W
Ja, det stemmer det! VFSG'en leverer 250 kVA, 235 V AC variabel frekvens. Det er en masse spenning forandring til forskjellige komponenter i power systemet og noe blir 28V DC, 115V AC, 130V DC og 270V DC.
... og det er 2 external power kontakter foran som tar opp til 90 kVA, og 1 external power kontakt bak vingen som ogsaa tar 90 kVA. Den bakre kontakten brukes kun ved external power motor start da motoren trekker saa mye stroem og den bakre kontakten holder resten av systemene oppe.
Til deg
KGL, saa er nok dette problemet enormt forenklet, men har du noen ideer om hvordan dette kan gjoeres bedre saa er jeg sikker paa at Boeing vil ta deg imot med aapne armer...
Utflyttet, det er faktisk de nye "solid state" type GPU som har problemer med in-rush current og de eldre direkt-drevet diesel generatorene ser ut til aa vaere mere robuste...
Propell,
Tror mye av problemene er Boeings software og kommunikasjon med komponenter Ja, det er akkurat det problemet du beskriver og slike ting maa man igjennom. Det er gjort flere software forandringer allerede og kanskje en dag saa gaar det like knirkfritt som
KGL sin farmasoeytisk bedrift...
... og nei, det er ikke bare Boeing som fikser disse flyene. Jeg tror Norwegian har en servioce kontrakt med Boeing, men vi jobber paa flyene vaare selv og bruker kun Boeing for teknisk assistanse naar vi har rotet ting skikkelig til. Vi bruker til og med manualene noen ganger...
Dag