78 prosent sannsynlighet for SAS-konkurs

Hvem er egentlig denne 'Markedet' som mener så mangt? :rolleyes:

Markedet er han eller henne som forteller hvor mye man må betale for å kjøpe sikringsprodukter knyttet opp mot SAS. Markedet er også den som forteller hvor mye SAS (og andre) må betale for å låne penger.

Jeg har hatt et lite inntrykk av, basert på utsagn fra folk i SAS, at SAS ikke oppdaget dette "markedet" før ganske nylig og oppdaget da at det var markedet som styrte ganske mange ting...;)

Har denne 'Markedet' gjemt seg i samme skuffen som 'Effektive Nettsider' tro ...? :love:

Han/hun har begynt å titte frem litt oftere i de siste årene, man var nok lenge glemt på bunnen av den samme skuffen, ja...:)

Hører om konkursfarer med SAS hele tiden. Men nå har de levert et sterkt resultat siste år, og kan gå ut av 2011 med positivt økonomisk resultat. Dette har de jo ikke hatt på lenge. Hvorfor er det da så farlig akkurat NÅ?

I naboskoffen til 'Markedet' bor 'Spekulantene' ... og de synes det er morsomt å terge naboen.

Hører om konkursfarer med SAS hele tiden. Men nå har de levert et sterkt resultat siste år, og kan gå ut av 2011 med positivt økonomisk resultat. Dette har de jo ikke hatt på lenge. Hvorfor er det da så farlig akkurat NÅ?

Det har gått meg hus forbi hva resultatet det siste året var.
Og hvis det var sterkt, hvorfor har da aksjekursen gått ned med 67% i året som gikk? Markedet har tydelig vis ikke oppdaget at SAS går så bra.

Hvem er egentlig denne 'Markedet' som mener så mangt? :rolleyes:

En økonom og en ingeniør gikk bortover en vei. Plutselig stoppet ingeniøren og sa: "Se der, der ligger det en tyvekroning". Økonomen svarer: "Det kan ikke være riktig. Hvis det hadde ligget en tyvekroning der, hadde markedet plukket den opp for lenge siden."

Og noen mener vel 100% at jorden skal gå under:headbang

Bare til orientering: Markedets syn på verdien til et selskap og usikkerheten knyttet til dette er som oftest et beste estimat. Det er ikke noe en enkeltperson har sauset sammen...:)

Som med all prosentregning og finansfolk og marked, så må man huske den gyldne regel for hvordan tolke slikt: i 9 av 10 tilfeller hvor utfallet er 50-50, da kan man stole på at det går på ræv.

-A

Bare til orientering: Markedets syn på verdien til et selskap og usikkerheten knyttet til dette er som oftest et beste estimat. Det er ikke noe en enkeltperson har sauset sammen...:)

Trenger ikke markedets syn på hvordan det har gått med SK de siste årene, holder å titte på aksjene mine det, og det er:mol

Trenger ikke markedets syn på hvordan det har gått med SK de siste årene, holder å titte på aksjene mine det, og det er:mol

Vel, hadde vi ikke hatt et aksjemarked så hadde du ikke ant hva verdien hadde vært, og ikke hadde du ant hvor mye du hadde tapt...;)

Jag undrar om det är nya redovisningsregler år 2012 för SAS pensions åtaganden som ligger bakom?

Jag undrar om det är nya redovisningsregler år 2012 för SAS pensions åtaganden som ligger bakom?

Det er vel ikke utenkelig at dette spiller inn.

I tillegg kommer nok SAS sine problemer med å holde enhetsinntekten oppe (den har hatt en negativ utvikling siden august, og om jeg husker rett så er vel reduksjonen i enhetsinntekten på rundt 20% siden august). Det har vært kommentert i trafikkrapportene til SAS at man sliter med bookingtallene på dyre billetter (men at man selger flere billige billetter enn tidligere).

Man sliter i tillegg med dårliger kreditt vurdering hvilket gjör at man får veldig höy rente. En del av lånene forfaller også i löpet av kommende år. Dette utgjör at problem når flåten behöver fornyes. Forpliktelser mot Spanair og jeg tror at alle söksmål mot SAS cargo ikke er klar(e). Utfordringene står i kö...

Skulle SAS gå konkurs, blir det spennende å se hva som skjer med DY. Kommer billigere aktører som FR og Easyjet inn på ENGM, som også har opptil 25% lavere kostnader enn DY, blir det vel en tøff fremtid for DY også.

Back