747 til TRD

mach.86

ScanFlyer Blue
Ryktene tilsier at Malaysia Airlines Cargo (Fløyet av Air Atlanta) skal til TRD den 2. april. Vet ingenting om detaljene, eller hva der bringer eller henter.

Disse ??

CC6130 []02APR08[] [ AL

74F

STD STA
02APR AMS TRD 1030 1230

CC6131 []02APR08[] [ AL

74F

STD STA
02APR TRD AMS 1430 1630

lokale tider

CC er Air Atlanta. Når Air Atlanta flyr for Malaysia bruker de MH. Men jeg ser at sifferene bak CC er Malaysia Airlines Cargo flightnummer. Noe som ikke helt stemmer her. Men at det kommer 747 til TRD er jeg ganske sikker på.

Er cargo flight ja men main deck loader til forsvaret er ødelagt så det spørs om noen har utstyr til å handle den da.Tror det blir vanskelig ja.

It is a pleasure to confirm today, that Air Atlanta Icelandic has extended a wet lease agreement with MASkargo in Malaysia, by two additional years! Air Atlanta Icelandic will therefore continue to operate 4 x Boeing 747-200 freighters on MASkargo behalf until May 2010, and the dry lease extensions for the aircraft are now being finalized.

- Air Atlanta (fint navn, gitt!)

.

Løfter denne litt....
De store spm. er :

1. Kommer denne for sure ?
2. Hvem tar bilder ?

Er cargo flight ja men main deck loader til forsvaret er ødelagt så det spørs om noen har utstyr til å handle den da.Tror det blir vanskelig ja.

Du har så rett så rett. Det blir ikke B-747 til TRD. Derimot semitrailer som må kjøre til OSL. Highloaderen er ødelagt, og flighten er flyttet til OSL i stedet for. Ankomst tider har jeg ikke, men det er B-747-236SF, TF-ATZ (ex British Airways) som kommer. Maskinen ser noe sliten ut så noe stort fotoobjekt er det ikke. Det sies den skal laste 15 tonn oljeutstyr?

Du har så rett så rett. Det blir ikke B-747 til TRD. Derimot semitrailer som må kjøre til OSL. Highloaderen er ødelagt, og flighten er flyttet til OSL i stedet for. Ankomst tider har jeg ikke, men det er B-747-236SF, TF-ATZ (ex British Airways) som kommer. Maskinen ser noe sliten ut så noe stort fotoobjekt er det ikke. Det sies den skal laste 15 tonn oljeutstyr?

Må man virkelig bruke utstyret til forsvaret for å handle en 747. Hva med SGS sin som brukes på airbus'ene på sommern bl.a. Er den virkelig for liten til å brukes på 747?

It is a pleasure to confirm today, that Air Atlanta Icelandic has extended a wet lease agreement with MASkargo in Malaysia, by two additional years! Air Atlanta Icelandic will therefore continue to operate 4 x Boeing 747-200 freighters on MASkargo behalf until May 2010, and the dry lease extensions for the aircraft are now being finalized.

- Air Atlanta (fint navn, gitt!)

.

Det skal være en nordmann som flyr B742 for Air Atlanta. Tidligere pilot fra Coast air (tror jeg).

Hvordan finner man ut slike ting? f.eks at 747 kommer til TRD? har vanlige folk tilgang til flightplanen som BU595 har?

Gøy å vite for en som spotter på TRD! :)

Må man virkelig bruke utstyret til forsvaret for å handle en 747. Hva med SGS sin som brukes på airbus'ene på sommern bl.a. Er den virkelig for liten til å brukes på 747?

Det er nok en highloader som går til lasteromshøyde. Det som trengs på 747'en er en som går til main deck. Altså mye høyere. Disse main deck er vel større også.

Det er nok en highloader som går til lasteromshøyde. Det som trengs på 747'en er en som går til main deck. Altså mye høyere. Disse main deck er vel større også.

Man får no håpe at highloader blir fixet en gang, ellers er det vel tvilsomt om det kommer 747 til TRD igjen...:(

Hva med SGS? De burde jo ha en slik på TRD. Må da gå an å få tak i en brukt en...:9:

Highloader er meget dyrt. Det er ikke lønnsomt for SGS og kjøpe en higloader til main deck når den kanskje trengs 2ganger i løpet av 5år.

Back