737 Max serienummer

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Alle Boeing-maskiner har serie- og kundenummer, f.eks. 737-205 - en serie -200 levert til Braathens for lenge siden. Jeg lurer på hvordan er det med Max og finner ikke noen gode svar ved hjelp av Mr Google eller han i Torgata i Oslo. Noen her som vet hva slags nummer har den? Er det en forlengelse av -800 eller hva? Hva er den sertifisert som hos FAA?
 
Boeing har sluttet med kundenummer på maskinene. Tror det skjedde i 2017.

Thomas

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
 
Er det ikke langt tidligere? Dreamliner har vel heller ikke kundenummer?



787, og tror 747-8, ble aldri levert med kundenummer, så er kun med typenummer. 787-8, 787-9, 787-10.

For 737 så forsvant kundenummeret for noen år siden slik at de siste levert til Norwegian da var 737-800 og ikke 737-8JP.

MAX ble kun levert med typenummer, men da MAX sine serie nummer, e.g. -8 og ikke de to siste sifrene NG hadde

Ellers har Boeing strengt tatt et serienummer på 5 siffer, men man kan jo ikke lese flytype ut av det
 
Boeing har sluttet med kundenummer på maskinene. Tror det skjedde i 2017.

Thomas

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Det var høsten 2016

For 737NG og 777 fra et bestemt c/n den høsten

For NAX/NAI betød det at den siste som ble levert som 737-8JP var EI-FJV son har c/n 42080 og l/n 6071, mens den neste som ble levert bare 12 dager seinere var den "første" som var en 737-800, EI-FJW c/n 42286 og l/n 2088
 
Det var høsten 2016

For 737NG og 777 fra et bestemt c/n den høsten

For NAX/NAI betød det at den siste som ble levert som 737-8JP var EI-FJV son har c/n 42080 og l/n 6071, mens den neste som ble levert bare 12 dager seinere var den "første" som var en 737-800, EI-FJW c/n 42286 og l/n 2088
Men hvorfor hedder c/n 63535 B737-932..? og den er leveret 30apr.2019
Er det kun for Maxèrne det gælder ?

Hilsen Ole
 
Men hvorfor hedder c/n 63535 B737-932..? og den er leveret 30apr.2019
Er det kun for Maxèrne det gælder ?

Hilsen Ole

Nei, men det virker som at enkelte fortsatt bruker kundekodene .. bevisst eller ubevisst sabotasje .. ;)
 
Men hvorfor hedder c/n 63535 B737-932..? og den er leveret 30apr.2019Hilsen Ole

C/n 63535 N925DZ registrerad som 737-900ER enligt FAA. Sista Delta 737-932ER var väl N865DN c/n 31976 linenumber 6058, första Delta efter det att Boeing slutade med customer numbers N866DN c/n 31977 linenumber 6100.

Copy från FAA:

63535 Status Valid
Manufacturer Name BOEING Certificate Issue Date 04/30/2019
Model 737-900ER Expiration Date 04/30/2022
Type Aircraft Fixed Wing Multi-Engine Type Engine Turbo-fan
Pending Number Change None Dealer No
Date Change Authorized None Mode S Code (base 8 / oct) 53150440
MFR Year None Mode S Code (base 16 / hex) ACD120
Type Registration Corporation Fractional Owner NO

Någon som checkat c/n-plåten i någon 737 med linenumber från 6082 och uppåt ?
 
Last edited:
Det var høsten 2016

For 737NG og 777 fra et bestemt c/n den høsten

For NAX/NAI betød det at den siste som ble levert som 737-8JP var EI-FJV son har c/n 42080 og l/n 6071, mens den neste som ble levert bare 12 dager seinere var den "første" som var en 737-800, EI-FJW c/n 42286 og l/n 2088

Stygg trykkfeil her, EI-FJW er l/n 6088
 
Back
Top